finaste spontana överraskningen



Jag fick ett sms från Adlibris om att jag hade en bok att hämta. Genast blev jag våldsamt misstänksam eftersom jag bestämt visste med mig att jag faktiskt inte alls hade beställt någon bok därifrån just nu. Jag blev så misstänksam att jag rådfrågade mina kollegor om vad som kan hända om man hämtar ut ett paket man inte beställt och sen ringde jag för säkerhets skull också till Adlibris för att höra mig för. Den glade mannen i luren sa att det nog helt enkelt var någon som tänkt på mig och skickat en present. "Visst, säkert" tänkte jag ironiskt. Vem skulle komma på en sådan långsökt idé?  Men, nyfiken som jag är så kunde jag ju ändå inte låta bli att se efter ändå. Och tänk, han hade faktiskt rätt! I paketet låg den fina boken från Saltå kvarn och det tog några sekunder innan jag insåg att de inte alls hade skickat den till fel person. Det var sötaste lillasyster Hyster som faktiskt just hade tänkt på mig när hon såg den boken. Hon hade tänkt på mig och sen fullföljt den tanken och beställt en bok till sin storasyster. Bara sådär. Sötaste lillasyster och finaste boken!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj det var verkligen en fin överraskning, sånt kan vekligen förfylla ens dag. Såna överraskningar borde man ge sina vänner och sin familj oftare, när man ser nåt som passar just denna. Tyvärr tänker jag oftare än jag handlar. Men nu blev jag inspirerad:) Vilken snäll syster du har.

2010-08-18 @ 19:38:53
Postat av: Saralill

Å vilken fin överraskning! Och vilken gullig syrra!

2010-09-12 @ 18:52:19

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0