the important things are the ones that matters

Så fint att ett sms kan göra en lördagkväll fylld av bubbel utan smäll, babbel utan färdig tanke, musslor i grön curry, uppdatering och uppiggning, underbar grillad scampi, djupanalyser i vardagsrummet på gatan, kaffe, skratt och dimmig blick, amaretto och andra likörer, promenad i superlätt duggregn, caipirinha och lite lugn och ro vid sidan av stimmiga uteserveringarna. Det var en riktigt fin kväll med Söderbönan igår.

Söndagens fina klarade sig utan sms. Det blev nyköpta rosa blommor till vardagsrum och uterum, romansallad med citrusyoughurt, tomater, fetaost, rostade sesamfrön och kallrökt skinka. Det var picknickfika vid vattnet mellan husen vid Vågmästaren i solen. Nästa bok har redan gripit sig fast på sättet som jag gillar. Båtar i alla storlekar gled förbi och satte de vid bryggan i skramlande gungning. Precis när jag kommit innanför dörren ringer en vän för att säga hej. För att hon vet att det gör skillnad. Jag är hes på ett positivt sätt från gårdagen och nu ska sekretären i hallen få en till omgång vitt.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Som vanligt vill jag hoppa in i dina texter och bara vara huvudpersonen, men det är klart, det är ju du som är det...hrm ;)



Kram

2010-08-11 @ 01:19:14
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0