thinking outloud: a special note for you

Idag blev jag påmind om att andra faktiskt inte kan höra vad man tänker. Jag är så upptagen med att uppleva allt att jag inte insett att jag kanske borde dela med mig av mina tankar till de som guidar mig där varje dag genom Underlandet.

För sju år sen var jag med och såg min allra första operation. Jag kommer ihåg att jag var så fascinerad över hur de kunde koppla ihop en artär och en ven på underarmen till en fungerande dialysfistel. Inte visste jag då att det fanns något som var ännu mer fascinerande där på andra sidan skynket. På narkossidan. Jag hade inte en aning om att det kunde vara så oerhört intressant, spännande, roligt och lärorikt som det faktiskt är. 
 
Från allra första dagen på op väst (ja, det är så Underlandet kallas i verkliga världen) har jag känt mig välkommen, inkluderad, omhändertagen, utmanad och uppmuntrad. Och från den första dagen har jag längtat tillbaka så fort jag gått därifrån. Det är inte lätt att vara handledare, (tro mig, jag vet det också!) och särskilt kanske inte till en sexårig sjuksköterska som inte riktigt tror på sig sjäv och måste dras igång som en gräsklippare innan den går självmant.. men jag har flera gånger undrat hur jag kunde ha sådan tur, att det blev så bra: L och P (S också för den delen) får utan tvekan allra bästa betyg (5 masker av 5 möjliga! och det säger jag inte bara för att det är bedömning på måndag) av mig. Ett rent privilegium. Och jag vill verkligen inte att det snart ska ta slut.

Så nu vet ni.
Ifall jag fortsätter att tänka tyst..


Den vita kaninen i full färd med att guida Alice rätt i Underlandet.
(Men, nej, jag ser er verkligen inte som vita kaniner, jag lovar!)

bildkälla

Kommentarer
Postat av: Anonym

3vligt att få ta del av dina tankar!

Hoppas att du har det fortsatt bra borta i västerlandet.

Tack förresten!

Glöm aldrig att du är bra och kan otroligt mycke´!

Kramar S

2009-05-14 @ 17:22:39
Postat av: stina

Hej. Kolla in filmen om stoppa barn misshandlen på min sida. Budskapet måste runt i världen <3 Mvh Stina

2009-05-14 @ 18:45:57
URL: http://stiiiinas.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0