rester från måndagen

Egentligen känns det som jag gjorde slut på ord för den här veckan redan i måndags kväll. Då åt jag Fox-kolor, bilar och lakrits och skrev en sex sidor lång rapport om den praktiska examinationen som jag gjorde på förmiddagen. "Uppsövning" är väl egentligen fel ord , eftersom man brukar säga att man söver ner, men ändock upp till bevis att tretton veckor i Underlandet givit någon form av utveckling och resultat. Att jag kan vara ensam värdinna för tepartyt om ni så vill, eller åtminstone styra upp situationen och ta hjälp när festen urartar.

Ingenting gick nämligen som planerat med patienten. ALLT krånglade och var svårt, till och med för operatören. Men det gick ändå och det är det som är huvudsaken! Alice blev inte utvisad från det underliga landet. Och visst är det en oerhörd skillnad från den där första gången när ett laryngoskop sattes i handen på mig, men känslan av att någon snart kommer att ertappa mig med att jag bara är där och låtsas kommer nog ändå sitta i länge.. 
 

Kommentarer
Postat av: Lilla Fröken

Det är ett spännande kliv det där med att gå från att vara student till att bli en del av arbetslivet. Hoppas att du får en fin kväll!

2009-05-20 @ 19:24:41
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Lisa

Spännande! Känner igen det där med känslan att nan ska komma pa en med att man bara latsas, att man inte alla har nat där att göra. Sa kan jag oxa känna ibland fast jag i mitt arbete inte alls har samma typ av ansvar som dig.



Ah du tar ju sa underbart fina bilder!

2009-05-20 @ 20:09:13
URL: http://parislisa.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0