there's somtehing about her

I veckan har jag fastnat i You Tube intervjuer med Meryl Streep och insett att hon är långt ifrån en Hollywooddiva (här. här och här är bara få exempel..). I varje intervju hon gör är hon närvarande och svarar på frågor som om hon aldrig fått dem förut. Hon verkar sympatisk och jordnära och pratar hängivet om projekten och de människor hon arbetar med och har samtidigt både humor och självdistans. 

Hon är dessutom ödmjuk inför sin egen insats och tycker att skådespelare är alldeles för överskattade i vårt samhälle och säger att hon ibland har en känsla av att vilja göra något "worthwhile". I det menar hon att göra något verkligt meningsfullt för att hjälpa, men inser nog inte riktigt att även hon, genom sitt arbete som skådespelare, gör nytta för världen. Hon ger glädje, underhållning och tid för eftertanke och sådant är enligt unicef en absolut nödvändighet för alla människor.

Igår såg jag "The Hours" igen. Jag hade glömt bort hur bra den var och där är det verkligen inte bara hon som bidrar till de välspenderade timmarna framför skärmen. Nya filmen"Tvivel/Doubt" ska tydligen ockås vara riktigt bra, med både förstklassig dialog och skådespeleri. Jag börjar återupptäcka den underbara världen av film igen och det är riktigt välkommet!







Bildkällor: flickwit.net, listal.com, wikipedia.org

Kommentarer
Postat av: LOVISA

så vacker hon är.

2009-01-18 @ 14:08:18
URL: http://tidtid.blogg.se/
Postat av: Mia

Älskar henne sen forever. Typ. Både min bästis och min syster är riktiga Streep fans så jag kan mer om henne än vad jag egentligen önskar. :)



Har du sett Marvins room? Jättemysig den med.

Kram Mia

2009-01-18 @ 20:36:37
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Emelie

Mmm jag blev sugen på att se Timmarna igen nu faktiskt. Om inte annat så för att jag tycker så mycket om de alla tre, Meryl, Julianne och Nicole...Har alltid tyckt att hon verkar vettig Meryl Streep och en av min och mammas favvofilmer är patetiskt nog Broarna över Madison County, jag bara älskar historien :)

2009-01-18 @ 21:45:46
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Zizzie

Ja Grynet är ett orientaliskt långhår. Har även Kajsa som är en tjock Britt så de är som Helan och Halvan ;)



Aha, dina är unga med andra ord. Kommer de från samma uppfödare?

Jag vet inte hur gammal Grynet är, hon är en omplaceringskatt som jag haft i tre månader nu och förra ägaren är strulig så jag har inga papper på henne. Huvudsaken är dock att hon mår bra och slapp bli avlivad :)

2009-01-19 @ 13:20:22
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Daniel

Soundtracket av Philip Glass är också riktigt bra.

2009-01-20 @ 08:20:45
URL: http://upplyst.blogg.se/
Postat av: Mia

Halloj! Hur är det med tjejen idag? Kämpar du på ett sjukhus någonsans idag? :)



kram Mia

2009-01-20 @ 16:32:06
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Mia

Jo men det stämmer. Det är väldigt centraliserat i Sverige, affärer satsar nästan bara på de tre stora - Sthlm, Gbg o Malmö. På gott och ont.



Förhoppningsvis får jag en lägenhet till slutet av sommaren. Nu har liksom vårterminen kommit igång och jag kan plugga ändå och kommer troligen dra utomlands en månad i vår i samband med det så nu är det ingen brådska. Även om jag längtar så är det onödigt med flera hyror. Dessutom, som det ser ut nu har jag fått sommarjobb på annan ort och då vill jag definitivt inte ha ett ställe där över sommaren som bara kostar pengar. Men all in good time som de säger...:)



Kram Mia

2009-01-21 @ 08:11:16
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0