namnsdagsfika och nostalgi

Kilade ner till Hanna Larssons förut och kom tillbaka med en god liten påse (det är vardagslyx det, att bo bara ett kvarter från ett konditori!). Det är Sofiadagen idag. Mamma ringde och påminde mig förut, jag skulle gå å köpa fika för att fira som vi alltid har gjort. Namnsdag betydde, när vi var yngre, alltid ett besök på lundstedts konditori i Mariestad. Det var på den tiden (ja, jag är såå gammal!) när man inte var ute och fikade på stan varenda vecka. Vilken tur då för oss systrar att vi har två namn var och ett tredje gemensamt (ja, Sofia är ett av de andra..)! Det blev ändå några besök per år. Kanske var det redan då som Kakmonstret tog mig i besittning.. bananbakelser, hallongrottor, citron-sockerbullar.. mmm, det var tider det...


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0