totalt insnöad

Ser inte på TV för tillfället. Ingen alls. Det är bara Mordkommissionen på DVD som gäller. Risk för överdos föreligger men jag tar den. Det är en riktigt bra kombination av intressanta polisutredningar med fokus på mänskliga konflikter och utan allt för mycket onödigt våld, och de sociala relationerna bland medlemmarna i gruppen. Dessutom har jag, som tidigare tyckt att danskan mest låtit guttural och grötig, upptäckt att det faktiskt är ganska trevligt att lyssna på.
2003 fick den en internationell Emmy för bästa drama serie. Inte vet jag vad det var för andra serier den tävlade mot men med riktigt bra skådespelare, manus, foto och regi så är den väl värd priset! Snart dags för signaturmelodin för kvällens avsnitt. Kanske blir det två.


Fotograf: Miklos Szabo

bild från www.dr.dk

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0