nästan som utomlands

Staden vaknar sakta på morgonen. En annorlunda tid att vara i centrum. De få bilarna i farten lyckas inte åstadkomma något jobbigt trafikbrus. Affärerna har inte öppnat. Lugnet före anstormningen. På några kaféer börjar de ställa ut stolar under de vita parasollerna för dagens fikakunder. Jag har köpt en cappuccino (i Italien dricker man aldrig espresson med mjölk efter lunch) och en sockerbulle på Royal och sitter på trappan till Rådhuset och läser nya Elle. Himlen har färgen man kallar himmelsblå och solen sitter ohotad och strålar redan ut sin värme fast klockan bara är nio. Varmgul vägg, röda pelargoner, enstaka människor i rörelse. Dagen har bara börjat när jag cyklar tillbaka hemåt igen. En strand vid ett hav (nåväl, sjö går också bra) blir fint en dag som denna.

Kommentarer
Postat av: Gracel

Nästan som utomlands känns det också som när man kan promenera i shorts och T-shirt halv elva på kvällen. Vad är detta för ombytta roller? Du ute tidigt på morgonen och jag på sena kvällen...Förresten träffde på PBO under promenaden, har han åkt hit själv eller är du också i M-stad?

2008-07-24 @ 22:59:51
Postat av: Batgirl

Ja! Håller med! Nu är det sommar på riktigt :-)

Haha, det var nog en engångsföreteelse de här ombytta rollerna. Jag hade en tid att passa redan kvart i nio så det var inget annat att göra än att gå upp.. men nu är jag ju också uppe förstås. Jag jobbar natt istället för kväll+dag (=bra byte!).

Mamma och jag har gjort ett byte för tillfället.. kanske förbryllar fler i stan.. (apropå det måste vi ju skriva klart låten ju!)

2008-07-25 @ 01:24:01

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0