god första nya dag på ett nytt fint år

Jag tycker att lillasyster ska ha en blogg med sina Facebook-statusinlägg med olika låttexter som speglar det som händer runt omkring henne.. nu kidnappar jag istället den senaste uppdateringen och fyller på med lite mer text från låten ur musikalen RENT här nedan. Musikalen kommer för övrigt att spelas på Skövde Stadsteater i februari och mars. Det kommer bli riktigt bra tror jag. Jag kidnappar också låtlistan som hon har gjort och som som kanske borde kommit här redan igår..men man kan gott fira det nya året en stund till. Nytt år eller vad det än är, en anledning till att lyfta vardagen är faktiskt riktigt välkommet. Och för att vräka på ordentligt, även om jag ju inte egentligen är något stort fan av nyårslöften, men en sån här sida fanns redan för förra året och jag gillade den faktiskt så idag hittade jag en ny härligt upplyftande version: BLÄDDRA och inspireras vettja!


Five hundred twenty-five thousand
Six hundred minutes,
Five hundred twenty-five thousand
Moments so dear.
Five hundred twenty-five thousand
Six hundred minutes
How do you measure, measure a year?

In daylights, in sunsets, in midnights
In cups of coffee
In inches, in miles, in laughter, in strife.

In five hundred twenty-five thousand
Six hundred minutes
How do you measure
A year in the life?

How about love?
How about love?
How about love? Measure in love

Seasons of love. Seasons of love

.....

It's time now to sing out,
Tho' the story never ends
Let's celebrate
Remember a year in the life of friends
Remember the love!
Remember the love!
Seasons of love!




Kommentarer
Postat av: Emelie

Den är underbar! Och än en gång tänker vi på samma sätt: http://greiddnos.blogspot.com/2009/01/femhundratjugofemtusensexhundra-minuter.html



Gott nytt år ;)

2011-01-02 @ 11:51:01
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0