11 februari 2010

För ett år sen stod du där och väntade mitt på Hagatorget. Med den, i förväg ordentligt oroande, orangea jackan och det utlovade skägget stod du där och skrev eller pratade i din mobil. Såg dig om hela tiden. Och jag kände mig ännu mer sen än jag redan var. Men den vita mössan var ju tvungen att sitta perfekt på plats innan jag gick hemifrån. Jag hade förvarnat om en luva över huvudet, men ville i sista stund gå iväg så fin som man kan vara för en promenad en kall, mörk februarikväll med en fullkomlig främling som under två veckors tid skrivit annorlunda, konstiga och djupa sms. Din långa siluett gjorde stegen lite mer förväntansfulla ju mer jag närmade mig och när våra blickar möttes fylldes jag av en härlig känsla av att det nog skulle bli en bra promenad ändå. Du var söt. Och fastän jag fortfarande var ganska skeptisk till hur mötet skulle bli så blev jag plötsligt mer nervös än jag egentligen ville erkänna.

 

Hur säger man hej? sa du och så hade vi klarat av det. Vi började gå längs den frusna Klarälven utan något särskilt mål. Sen bad du mig berätta min livshistoria. Jag sa att den får man inte bara sådär på en gång. Skrattade till lite grann och undrade om jag kanske sa fel saker. Överallt längs snöklädda cykelbanor gick vi och de raka, oblyga frågorna haglade. Ständigt letandes efter bra svar utan att låta allt för dum eller konstig gick jag där bredvid dig och önskade att du redan kände mig. För jag är så mycket lättare att lära känna då.

 

Din iver att fortsätta promenaden ytterligare en bit gick inte att ta miste på när vi kom tillbaka till mötesplatsen. Hela ditt kropsspråk sa att du inte ville gå hem. Det skrämde mig inte. Och ditt, enligt spelets regler, inkorrekta sms, bara någon timma efter jag kommit hem igen gjorde mig bara glad och förväntansfull och lite pirrig. Men jag hade ingen aning om att jag precis hade träffat min riddare. Att det från den promenaden skulle vara vi. För All Tid om jag får bestämma.


Kommentarer
Postat av: mamma

Är så glad för din skull, ja för er båda två

kramar från mig på Alla hjärtans dag

p.s. jag vet hur det känns kärlek blir man aldrig för gammal för d.s.

2011-02-14 @ 08:22:23
Postat av: therese

Otroligt fint skrivet Camilla!! Är så glad för din skull, du är värd den bästa! många kramar

2011-02-14 @ 08:48:06
URL: http://alfredochtildablogspot.com
Postat av: camilla

Jag kan bara hålla med therese och din mamma. Jag blev alldeles tårögd då jag läste. Underbart!

2011-02-15 @ 16:05:28
Postat av: maria

Som taget ur en kärleksnovell, så fint. Tack för att du delade med dig!

2011-02-16 @ 16:50:47
Postat av: Emma

Åh Camilla, vad härligt! Snyftar lite...:-)

2011-02-16 @ 23:25:07
URL: http://malligamamman.blogspot.com
Postat av: Saralill

ÅH!!!!

2011-02-17 @ 15:22:16
URL: http://storiesofsaralill.blogspot.com/
Postat av: Leena

Att finna en själsfrände, någon som gör en alldeles varm inombords, det är så underbart, så härligt! Det är viktigt att veta vad man vill ha, men ännu viktigare är det att veta vad man INTE vill ha. Man lär sig av sina erfarenheter. Varma kramar från Marytown!

2011-02-19 @ 10:42:41
Postat av: Mia

Jag önskar också att alla redan kände mig. Jag är så mycket lättare att lära känna då. När man kommit igenom skalet. Känner mig ofta frustrerad där ibörjan, vare sig det gäller pojke eller ny kompis. Man får inte fram allt man vill säga, eller hur fin man kan vara. Man hackar sig, stakar sig och vill absolut inte dra upp hela sin livshistoria. Fast man liksom önskar att den andra personen redan visste den utantill så att man bara redan kunde vara på det där stadiet av äkta, opretentiös vänskap. Jag är mycket lättare och trevligare där på det stadiet. :)

2011-02-20 @ 13:13:01
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Anita

Vem kunde ana när vi passerade grodan sittandes på hästryggen;)Blir så glad när jag läser.

2011-03-12 @ 23:22:13
Postat av: Sofia

Vad fint att få ta del av ett sånt speciellt ögonblick av ditt liv :)

2011-04-07 @ 21:36:52

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0