söndag med söderbönan och sen var det redan onsdagkväll

 

På söndagmorgonen åt jag Leilas buttermilk pancakes till frukost och blev invigd i oklarheterna i Olof Palme-utredningen. Sen gick jag ut i solen med brillorna på och träffade Söderbönan. Vi gick och spanade på husen i en sällan besökt stadsdel och efter det var vi redo för en underbart härlig lunch-bagel i solen på torget. Jag dröjde mig kvar utomhus efter det och lyssnade på P3 Dokumentär om mordet på Fadime. Det var ett starkt program och väl hemma fick Emmylou Harris ta över för resten av kvällen medan jag lagade nötfärsbiffar med smak av citron och persilja och misslyckades lite med att karamellisera rödlök. Dagarna går så fort att söndag var redan längesen fastän det känns så nyss. Jag får försöka bli lite bättre på att fånga dagarna så de inte försvinner i den höga farten. Idag är det ju liksom redan onsdagkväll. Jag har hunnit träffa Söderbönan igen tillsammans med Miss V. Vi gick loss på smörrebrödsbuffén på Guldapan och jag slocknade nästan av ett glas cava innan klockan sju hunnit bli sju.


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0