en banana split och två skedar

Förra veckan började inte alls nåt vidare men slutade desto bättre. Det är ganska fascinerande hur mycket man faktiskt ändå kan påverka själv med ganska små medel, även när det känns som att hela universum motarbetar en. Det var en sådan där vecka som man tänker ganska mycket mer än vanligt. Letar efter värden och försöker hitta någon slags balans i verkligheten. Därför var det perfekt att inleda fredagkvällen med någon slags modifierad after work med bästa Söderbönan. Ventilera allt som snurrat i huvudet tidigare under veckan. Dela med sig av tankar och få bekräftelse och förståelse tillbaka. Äta gott vegetariskt grekiskt och sen gå vidare och precis hinna dela på en banana split på höga barstolar innan vi fortsatte den ännu unga kvällen på varsitt håll.

 

På mitt håll försvann timmarna i vardagsrumssoffan sådär underligt snabbt så man undrar vad som hände. De tre timmarna fram till efter två på natten kändes som ett ögonblick fastän så mycket viktigt blev sagt och vår förvåning var minst sagt befogad. På lördagförmiddagen spelade vi dubbelbadminton med lillasyster och P och träningsvärken påminde både en och två dagar efter hur roligt det var. Sen åt vi brunch på hotell och umgicks sådär otvunget som man bara kan göra med vissa människor. Välbehövligt som attan för min del.

 

Nu är det fredag igen och jag tror jag ska se till att det blir ett bra slut på denna veckan också. För i slutändan är det ändå jag som skriver mitt eget manus, även om andra gärna får vara med och bidra med sin glädjespridande närvaro!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tycker du är en alldeles förträfflig författare till ditt livs manus! Tack för sist! Gott att slappa i samma soffa. krams!

2011-04-11 @ 11:21:44
URL: http://oliverolivet.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0