bakelser och valsedlar

 


Vi tog med farmor till vallokalen, lillasyster och jag. Vi hjälpte henne att rösta på det hon alltid röstat på. Bakom skärmen säger hon med hög röst och glimten i ögat "Ni lurar mig väl inte nu?!". Sen tog vi förmiddagsfika på Lundstedts konditori och skålade för rösträtten med tekopparna. Om farmor fick bestämma skulle vi äta bakelser tills vi rullar fram. När hon stod på balkongen för att vinka till oss när vi gick skyndade jag mig fram med kameran och det jag får på bild är min fina, humoristiska farmor med händerna framför ansiktet! Sedan åkte jag hemåt för att gå till min egen vallokal. Solen sken, klackarna klapprade och vid skolan letade sig kön med röstberättigade till och med utanför dörrarna. Det slog mig att jag nog inte röstat på valsöndagen de senaste gångerna. Jag har varit bortrest och förtidsröstat mest. Men det var en ganska mäktig och högtidlig känsla att stå där i kön och se alla människor gå och göra sin röst hörd. Alla får vara med och bestämma vilket Sverige vi vill ha. Och det kändes så himla bra. Förhoppningsvis blir det den känslan som vinner. Den om ett varmt land.



Kommentarer
Postat av: Maria

vilken härlig farmorbild!

2010-09-19 @ 20:23:13
Postat av: Emelie

Det hoppas jag med! Vilken fin farmor :)



Kramar

2010-09-19 @ 20:37:49
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0