för fint för att kunna låta bli


Jag tänkte inte på att ta med kameran idag, eller rättare sagt, jag tror nog jag faktiskt lämnade den hemma just för att det ibland faktiskt är skönt att njuta av stunden som den är, utan en kameralins emellan. Men oj vad jag ångrade mig fort när jag såg allt det fina mrs CKN hade gjort. Jag borde föresten ha vetat bättre. Det är alltid fantastiskt att få komma på middag till det gula huset. Både för ögat och gommen. Det ser ni ju bara själva. För visst var jag bara tvungen att dokumentera det med lånad kompaktkamera och ovan hand, när det till och med serverades blomster på faten. Så nu får du se, mamma, vad jag fick ändå (och alla ni andra intresserade också förstås)! Och lika mätt som Tiger ser ut att vara, blev jag, särskilt efter mitt bidrag till kvällen: efterrätt i form av keylime paj med oreo-cookies som jag så lämpligt råkade ha rester av från gårdagen. Tur var kanske att vi grundade inför kvällen med en timlång promenad längs Klarälven i den härliga septembersolen. Hur som helst en riktigt fin torsdag.

Kommentarer
Postat av: Leena

EHUMMM.... Key Lime Pie... Recept?

2010-09-03 @ 11:31:09
Postat av: Camilla

14 oreo-cookies

2 msk smält smör



Mixa/hacka kakorna till små smulor, blanda i smöret och lägg i en form (inte för stor! Max en springformsstorlek). Man kan spara lite smulor att dekorera uppepå med om man vill.



Grädda i ugnen i 200 grader, 5 minuter. Ta ut och låt svalna. Sänk värmen på ugnen till 150 grader.



1 burk kondenserad mjölk

4 äggulor

ca 1 dl limesaft, 3 limefrukter



Blanda i äggulor i kondenserade mjölken och sen limesaften. Häll i formen på oreo-bottnen. Grädda i ca 10 minuter.



Rakt av från huvudet skrev jag nu, hoppas att det blev rätt! Kanske saknas någon väldigt väsentlig ingrediens.. :-)

Den blir nästan ännu bättre om den får stå kallt ett tag, tex över natten. då stannar krämen till sig mer.

2010-09-03 @ 12:13:08
Postat av: Leena

Tack!!! Har längtat efter pajen sedan din Stora Födelsedag.. :o)

Ha en skön helg! Jag ska plugga...

Kramar! / L&D-D

2010-09-03 @ 22:21:53
Postat av: Saralill

Verkligen jättefint!

Vackert att dekorera med ätbara blommor!

Kram

2010-09-12 @ 19:50:27
URL: http://storiesofsaralill.blogspot.com/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0