such a lovely afternoon

I går kväll åt jag två morötter och lite popcorn till middag. Jag var helt enkelt mätt, inte bara i magen, utan också i minnet efter eftermiddagens besök på Hotell Savoy. Vi var där på afternoon tea, jag och Charlotte och oj vad vi åt. Och den fina miljön uppmuntrade till att stanna länge.

 

Finaste kopparna i valfri färg och förfyllda tesilar i olika smaker. Jag tog Earl Grey

 

Först började vi med det mest matiga vi hittade.

Små smörgåssnittar och tunnbrödsrullar med lax.

 

Sen helt underbara varma scones med cream cheese, björnbärssylt, grädde

och lemon curd som man dog en smula av, så underbar var den.

 

Sen, äppelkaka och vaniljsås

 

 

 

Efter det behövdes en paus för att klara något mer för magen kändes vid

det här laget lite som klänningarna på bilden.

 

Min final blev pavlova med hallon och brownie med marshmallow+nöttopping

och så lite mer lemon curd..

 

Kvar på buffébordet lämnade jag både prinsesstårta, morotskaka, kladdkaka och småkakor osmakade. Det gick helt enkelt inte att äta mer än så här och när faten var bortdukade hade vi druckit fyra-fem koppar te och vi konstaterade att det var en lördageftermiddag som vi gärna gör om igen.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh det ser helt makalöst gott ut. Vilken mysig lördag!



Hoppas att du får en bra start på den här veckan med!



Kram

2010-10-25 @ 08:21:41
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: camilla

Åh vad mysigt det lät, jag vill också med:)

2010-10-25 @ 09:54:03
Postat av: Leena

Ååååå vad lyxigt! Härligt att du delar med dig :o)

2010-10-25 @ 15:30:29
Postat av: Saralill

OOO måste prova på detta!

2010-10-27 @ 20:59:39
URL: http://storiesofsaralill.blogspot.com/
Postat av: Mia

Åh vad mysigt! Kände du dig som en av tjejerna i Mad Men? Alternativt som drottning Elisabeth II? :)

2010-11-01 @ 19:57:49
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0