att tillåta sig att vila

 

Jag är hemma fortfarande. Ligger i soffan och ser på Efter Tio, Top Model och Oprah just bara för att jag aldrig annars är hemma när de finns i TV-tablån. Mår rätt så okej. Så länge jag inte pratar och andas samtidigt och så länge jag inte försöker göra några större utsvävningar mot köket eller ut i solen. Ja, jag är inte helt pigg men mår inte heller jättedåligt. Sånt där mellanläge där jag säkert skulle kunnat ta mig till jobbet och gjort det jag skulle. Men frågan är hur bra jobb jag skulle göra och hur jag skulle må efteråt. Man vill vara så duktig och inte vara till besvär och de förlorade pengarna förstärker det hela ännu mer. Tänker att man kanske borde spara sina sjukdagar till när man mår riktigt dåligt någon gång. Men, näe.. jag tror jag har börjat lära mig att det allra bästa är att känna efter och göra precis det som man mår bäst av just nu. För att nu är viktigt och ännu viktigare är att om man inte gör det man mår bäst av nu så är oddsen lägre för att man faktiskt ska må bättre i morgon.

 

Jag gick en liten promenad igår. Blev trött efter bara en liten stund och kunde först inte ens njuta av det härliga solskenet. Tills jag bestämde mig för att faktiskt göra det. Och se det fina i nuet fastän jag var trött. Och sen gå hem och vila igen.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Krya på dig!

2010-10-13 @ 08:54:06
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tycker om foto med den röda bilen :) Känns som en fin tavla!

2010-10-31 @ 20:42:54

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0