as time goes by

Ett år idag. Har jag jobbat på operation. Som anestesisjuksköterska. Fasen vad fort det går. Dagen till ära har jag varit på stickhjälp på avdelning. Inte första gången, men fram till alldeles nyss har jag undvikt det in i det längsta. Det är så jag kom i kontakt med narkosen förut, på medicinavdelningen. Vid de tillfällen när vi själva inte lyckats få in någon plastkateter i patientens blodkärl. Då ringde man på experterna. Och så kom de och stack och lyckades. Länge undvek jag att behöva gå iväg och låtsas vara en sån expert, men tillslut gick det inte längre. Det går ju liksom inte att arbetsvägra. Och faktiskt så har det inte varit så hemskt och svårt som jag trodde. Det lyckades på första försöket idag också och det känns ganska roligt att få vara expert på något. Ja, förutom att söva patienter då. Som jag gjort i ett år nu. Idag. En perfekt föregling av det året var promenaden i kvällsolen tillsammans med en mycket speciell person som jag faktiskt kanske aldrig skulle ha träffat om jag inte hade börjat jobba där i Spegellandet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är så häftigt att upptäcka vart livet tar oss. Ja för även om jag tror att vi väljer själva så kan man ju inte vara säker på vad varje val innebär. Grattis på ettårsdagen i Spegellandet och till insikten att du faktiskt är expert på mer än ett område ;) ...och lycka till med den där specielle...



Kram

2010-06-10 @ 14:51:10
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Leena

Grattis på ettårsdagen!!!!

2010-06-10 @ 19:58:52
Postat av: mamma

Ja nog går tiden fort Camilla!

Vet du,idag är det 41 år sedan jag slutade skolan och den 16 juni samma år började jag på mitt första jobb. Undrar vad du gör efter så många år?

Ha en skön helg

2010-06-11 @ 08:57:29
Postat av: Maria

Grattis kära vän!

Håller med föregående, du är expert på så mycket! Speciellt på att vara en sådan fin vän!

Stor kram!

2010-06-11 @ 20:12:08

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0