hälsningar från sirmione

Det låg ett brev på hall-stjärnmattan en dag. Lillasyster Hyster hade suttit på badbryggan vid Gardasjön och känt sig som en 50-talsturist på det lilla söta hotellet. Det är inte så ofta den vanliga telefonen ringer, faktiskt så sällan att jag starkt funderar på att bara använda mobilen, men det är ännu mer sällan som det kommer ett brev. Ett riktigt, handskrivet brev från någon som tagit sig tid att använda pennan, fånga stunden och sen paketera den i ett kuvert och försegla ögonblicket med ett frimärke. Och sen skicka iväg det och förgylla en storasysters eftermiddag. Det är fina saker det.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har ett par vänner, tappra själar, med vilka jag försöker upprätthålla, om inte en alltför tät, så åtminstone sporadisk brevkontakt. Det är fint. Och vktigt. Åtminstone för oss, sådana som dig och mig, som sätter värde i den sortens akt.



Jag trodde aldrig att det var din kamera som förskönade lägenheten. Klart den är fantastisk!



Kram en lördagkväll som denna.

2010-07-24 @ 19:17:24
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0