something's cookin'

Min matlagning är oftast beroende av en stor dos inspiration och en gnutta planering. Utan de två blir det lätt ingenting. Men ändå lyckas jag visst ha matlådor med till jobbet som de andra vid bordet tittar längtansfullt på. Grejen är väl den att jag inte har lust att laga mat enbart för att bli mätt. Det måste vara någorlunda gott och trevligt också, annars känns mödan ganska bortkastad. Men snabbt får det gärna gå, om det så är färskpasta som ska koka i tre minuter eller som idag: gröna ärtor kokade i vatten och hönsbuljong, mixade, smaksatta med grädde, salt och peppar och lite räkor eller lax. Färdigt på tio minuter. Max.

Men, okej. Pannkakorna tog lite längre än så. Fast dom är ju bara roliga att göra; vilken annan mat får man kasta upp i luften och vända liksom (fast det var lite för svårt att fånga på bild med bara en hand..). Tack till syster Hyster för dagens inspiration!

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken underbar måltid och så vackert serverad. Koppen är fantastisk!

2010-01-16 @ 18:42:26
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0