något på spåren..?

Den stora apelsingula solen hängde precis i jämnhöjd med trädtopparna när jag tog de första stapplande stegen med mina längdskidor på många år. Två nummer för stora pjäxor, ingen valla eller teknik, lite för tjocka kläder och alldeles för svaga armar. Efter en sväng på Pråmkanalen hittade jag fram till Mariebergsvikens stora, vita utearena. Solen hade hunnit nedanför kanten, men färgade fortfarande himlen i härliga orangea toner. Stadens hus lystes upp på motsatta sidan och ovanför dem antog himlen flera nyanser av mörkblått. Snön knarrade under skidorna och stavarna gjorde det bästa för att hjälpa mig framåt. Någon enstaka skridskoåkare svischade förbi i snabb fart i isbanan brevid skidspåret. Det var tyst och stilla och innan minusgraderna bitit sig fast ordentligt i kinderna var det nästan skönt. Gör valla, tränade muskler och smidigare kläder skillnad? I sådana fall kan ju det här vara riktigt trevligt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad fin omstyling du gj ort! Det passade bra med skrivstilen!

Längdskidor låter fantastiskt! och träningsvärken också faktiskt!

Kram!

2010-01-11 @ 09:54:19
Postat av: Camilla

Åh vad härlig det låter.

2010-01-11 @ 13:15:45

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0