merci beaucoup


Bästaste bloggvännen Mademoiselle Moyenne som jag lärt känna via den fina bloggen tycker att mina texter sveper in henne i en drömlik tillvaro och för det får jag den här utmärkelsen. Hon lämnar alltid såna trevliga och uppmuntrande kommentarer som gör det extra roligt att fortsätta blogga. Intressant att höra hur andra uppfattar bloggen! Jag kastar inte tillbaka den som en boomerang, utan en helt ny får du tillbaka. 

Man ska gärna berätta sju saker om sig själv och välja sju andra bloggar att skicka vidare utmärkelsen till. Men jag läser inte så många för tillfället. De som jag återvänder till finns i länklistan här brevid. Ta åt er allihop!


Here's somethings about me:


  • Jag kan alla landskapsdjur och blommor. Blommorna är lättast. Fast när jag testade igår så kunde jag visst inte Dalsland längre.. å inte Västmanland heller.

  • Jag har delat rum med en tjej från Japan, från Dominikanska republiken och Brasilien. Fast inte alla tre på en gång.

  • När jag och Alexthegirl skulle åka till Argentina och sen USA blev det billigare att köpa en jorden-runt-biljett och ta vägen om Australien och Nya Zealand. Men det känns som att vi bara snuddade vid denna fascinerande världsdelen. Det är liksom inte färdigsett ännu.

  • Jag fuskar och tar bilen till jobbet hela vintern. Fast jag egentligen skulle kunna cykla (när jag har lämnat in den på service och snön är borta) eller gå (kanske när jag blir omvänd från min kroniskt ofrivilliga morgontrötthet).

  • Jag måste skriva "att göra listor" för att få saker gjorda (på listan för denna veckan: boka klipptid, eftersom senaste gången var i september, kolla Madridflyg för mars, inhandla kläder att åka längdskidor i, inhandla en styck fiskpincett). Madridflyget är bokat nu så det gör inget att resten inte är ordnat ännu!

  • Jag fikar nästan varenda dag. Och då räknas inte ens mörk choklad. Om jag inte har med mig något på jobbet så får jag kommentarer för det.

  • Jag kan komma ihåg detaljer och händelser alldeles för väl. Som att vi fick hembakta muffins på repetionen av HLR förra våren. De var ljusa med hallon i. Värdelöst kom ihåg som upptar plats i hjärnans hårddisk.


Kommentarer
Postat av: Malin från Västmanland

Rådjur och Mistel =) Fast det är väl de enda jag kan...

2010-02-01 @ 14:18:03
Postat av: Leena

Landskapsblommor? Är det näckros i Södermanland? Jag som just nu kämpar med de 12 kranial- och de 31 spinalnerverna....Har anatomitenta på måndag. På torsdag tenta om de latinska och grekiska namnen på diverse saker - har gjort små kort som ska hjälpa mig - sammanlagt 120 stycken! Men jag ska bevisa (främst för mig själv) att man kan visst lära sig nya saker även om man passerat 50!



Ingenlugn vilohelg m a o, och DAD-L har det säkert jättetråkigt. Det är synd om honom!



Ha en vilsam och skön helg! Puss till fyrbeningarna!

2010-02-05 @ 17:31:26

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0