goda 2010 (januari till juni)

Syster Hyster och jag ska ha en pasta-café-restaurang någon gång. Då ska bland annat färsk pasta med päron, chevré, parmaskinka och valnötter vara med på menyn..

 

Jag började mixa soppor. Gröna, frysta ärtor, vatten, buljong, salt, peppar och

lite grädde till exempel. Kronärtskocka och morot fick också sätta sitt till

 

Egg in the basket med matchande blodapelsinjucie

och kaffe när lillasyster var här på besök i februari

 

Och vi gjorde egna semlor också. Inte bullarna i sig men det räknas ändå!

Kanske en ny tradition?

 

Min bästa egna pizza i år: Chevré, fikon och parmaskinka.

Det ska jag till och med äta nu idag, sista på året!

 

Jag och Charlotte gjorde musslor. Första gången någonsin som

jag gjort det och riktigt bra blev det!

 

Jag fyllde år i mars och fick en väldigt fin och oväntad uppvaktning.

Och innan Alice i Underlandet på bio åt jag Veros underbara Spaghetti carbonara.

 

Jag åkte till Madrid och señorita L och jag gjorde en skaldjursmiddag som man dog en smula av..

 

Och vi åt indiskt ute på gatan i mars. Butter chicken och naanbröd och varmt i luften.

 

 

Fika i sin finaste form i april: Praliner och kaffe i Fokuskoppar.

Med årets nyupptäckt i tidningsväg: Fokus!

 

Underbara smaker som alltid på Lorensberg.. Helt underbart i vårkvällsolen


Vi var i Kil och grillade och träffades i början på maj, alla vi som nu är Näva i exil.

Det var väldans trevligt och resterna åt jag nästa dag.

Och innan han åkte till NYC fick jag frågan om han fick kalla mig sin flickvän.

 

Frukost när det är som bäst!

 

Jag gjorde bagels för första gången. Med vallmofrön och med sesam. De blev riktigt bra

 

Vi firade Sofia dagen, 15 maj, med en ny cykel till mig.

H, P, Isa och katalaner och toscakakor från Hanna Larsson på balkongen


Nationaldagsfirande på Sandgrund med focaccia i fyra olika smaker.

När Charlotte är med blir picknickmaten utöver det vanliga

 

Det bjöds på middag med amerikanskt tema eftersom blivande herr och fru Landenmark

skulle åka till Staterna. Tjocka egengjorda hamburgare,

cole slaw, budwiser i islåda och Devil's food chokladkaka..

 

Jag gjorde plättbakelse med blåbär och åt på balkongen i juni

De var ganska avundsjuka på matlådan nästa dag

 

Semesterfrukost!

 

Sushi i Västerås en av de där självande heta dagarna i slutet av juni..

 


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0