helgen på ön



Señorita L's familj har en egen ö. Ja faktiskt en helt egen. Precis utanför Torsö med utsikt över Mariestad långt därborta. Björkö heter den, men den kallas egentligen mest för bara Ön. Dit följde jag med på mellanstadiet. När vi spelat alldeles för mycket ZeldaTV-spel åkte vi med ut och hade egna ställen i vassen där vi låg i flytringar och hittade på äventyr. Sen har jag nog inte varit där förrän i helgen som var, vågar inte ens räkna efter hur många år som kan ha gått. Men det är ett sådant där ställe där tiden stannat och minnena sitter i som om det vore häromdagen. Och det är fortfarande en speciell plats. Alldeles förträffligt mysig och fin blev helgen. Barnen lekte precis som vi gjorde och nu var vi "de vuxna". Grillen stod på berghällen medan potatisen kokade och solen gick ner borta vid Skeberga. Bortåt elvatiden badade vi bastu, svalkade oss i sjön och såg ljusen från stan över vattnet tills klockan blev mycket. Sen blev det söndagförmiddag och metning och fika på bryggan. Vi åt korv med bröd och plockade björnbär och tiden stod stilla. Det var en sån härlig helg som kommer att sitta kvar länge. Och förhoppningsvis har vi startat en ny fin sommartradition.


Kommentarer
Postat av: Señorita L

Mmmmm...harligt var det allt! Och sa kul att du kom tillbaka! Det ska helt klart upprepas:)

2010-08-19 @ 23:48:56
Postat av: Emelie

Det ser helt underbart ut, så vackert, svenskt och sensommarljuvligt. Jag förstår att det finns hopp om att just en sådan helg kommer att upprepa sig om coh om igen.



Som svar på din fina kommentar så lovar jag att visa bilder så fort jag får dem själv! Även jag är superspänd :)



Kramar

2010-08-21 @ 19:03:00
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Erika

visst hade vi en toppen mysig helg och början till en fin tradition hoppas vi verkligen att det var. På ön mår alla gott och det går bara inte att inte trivas där.

2010-08-22 @ 22:36:03

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0