stop all the clocks

Det är verkligen inte en Funeral Blues av W H Auden, men jag har fått inledningsraden av hans dikt i huvudet och den vill inte ge sig av. För det är just den känslan som jag har; viljan att stanna tiden lite och inte låta dagarna flyga förbi medan jag häpet undrar vart de tar vägen. Jag vill vara kvar där jag är just precis nu; få vara student i Anestesilandet ett bra tag till innan jag blir sparkad ur boet. 
 
Jag passar därför på att fånga stunden här en smula, i värsta Hollywoodstil. Det var lite så nu ikväll nämligen. Efter en mulen, regntung dag lyste plötsligt solen in i korridoren som en gigantisk strålkastare i ansiktet på oss. Jag hade morskat upp mig lite, etablerat en plan och det var en riktigt rolig kväll på många sätt. Så nu trycker vi på paus en stund.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men gud vilken röst den där Zara hade då, herregud!! Har faktsikt inte sett det klippet förut.



Funeral blues är en av de allra vackraste dikterna jag vet. Den är så otroligt stark.



Jag förstår dig, jag ömsom längtar efter, ömsom fasar för att kasta mig ut i yrkeslivet, och ändå vet jag att det inte spelar den minsta roll vilken känsla jag har. Det kommer att hända i vilket fall :) Fast det är klart att det är mer angenämnt att att längta än att fasa såklart. Men jag är helt och hållet med på en paus om du känner för att stoppa klockorna ett tag.



Kramar Emelie

2009-05-08 @ 08:42:30
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0