do something

Jag behöver klara besked. Orkar inte längre sväva i osäker ovisshet och en kanske helt obefogad hoppfullhet. Känns lite som att jag ramlat ner mellan två stolar och inte vet hur jag ska ta mig upp. Som ett maskrosfrö utan plan och förankring. Separationsångest och verklighet slår emot som en varm pust från en överhettad bastu. Har jag varit alltför upptagen med nuet eller helt enkelt naiv? Levt på något som bara fanns i fantasin, i en skyddad värld av optimism och tilltro. Fullt fokuserad på att klara av varje dag utan energi kvar att fundera över nästa.

Vad jag ska göra måndagen den åttonde juni är det ingen som vet och istället för att se det som ett spännande äventyr ger det just nu bara magont. Om jag inte hade haft skyddslinor, nät och hjälm skulle jag varit tvungen att sparka mig på smalbenen tidigare. Jag skulle kanske ha behövt det. Istället för att gå dit i eftermiddag, dit där jag helst nu vill vara och låtsas som att tiden inte rinner ut, är det nog bäst att jag stannar hemma och får lite perspektiv, så jag verkligen inser att det snart inte längre är en tillflyktsort. Min trevliga, skyddande bubbla är på väg att spricka och jag kommer att skrapa händer och knän ordentligt om jag inte är förberedd.

Har nog varit lite för mycket värmlänning med ett "det ordner säj.." devis, men nu lyser det västgötska ursprunget igenom. Det är dags att tag i det här och göra nåt. Typiskt bara att en långhelg kommer emellan insikten och möjligheten.


Kommentarer
Postat av: Alexthegirl

Jobbigt det där! Inte lätt att veta hur man ska göra och när det är rätt tid att fundera på framtiden. Men det kommer lösa sig! Kram

2009-05-24 @ 16:52:06
Postat av: Emelie

Det är nog som du säger att en stor portion "Det ordnar sig" är riktigt bra att ha och kanske en sak som många saknar, men då måste ju samtidigt de andra tillbehören finnas med de också, kniv, gaffel och sked för att kunna häva i sig av livet. Jag är säker på att du har de där verktygen även om det just nu verkar avlägset. Det värsta som kan hända är att det kanske tar lite längre tid än planerat väl? Ta vara på din nyväckta jävlar anamma så kommer du att veta vad du ska göra den där måndagen förr än du anar. Jag tror på dig!



Kramar

2009-05-25 @ 08:42:30
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0