rapport från underlandet

Efter två veckor i verkligheten, är jag tillbaka där allt det konstiga händer. Och nu händer det verkligen grejer. Förbi är tiden då galna tepartyn fick anses som ovanliga saker för nu är det jag som ska servera i kopparna och bestämma hur mycket var och en ska ha. Det som sitter i ryggmärgen (att ALDRIG ge något utan en läkares ordination) ska ryckas upp med rötterna och ersättas av snabba beslut och en bestämd stämma. Milligram och milliliter hit och dit och skruva på rattar och knappar för att se vad som händer. Ibland är det inte ens någon mer serveringspersonal där på tekalaset utan gästen får förlita sig helt på min förmåga att balansera alla brickor med två händer. Men trots att jag fortfarande ibland tror att den vita kaninen ska hoppa fram och säga att det bara är en låtsasvärld och trots min frustration över allt jag inte ännu kan så är det riktigt, riktigt roligt att servera te (eller fentanyl, eller något annat potent läkemedel om ni så vill) och hjälpa gästerna på olika sätt så att de inte bränner sig eller får teet i vrångstrupen. Om man bara kunde stanna tiden lite så att den inte går så vansinnigt fort..

File:Disneyland MadTeaParty Poster.JPG
        
Bild: Wikipedia

Kommentarer
Postat av: Lilla J

skrattar Liknelsernas mästare - det måste vara DU!

2009-03-06 @ 10:53:56
URL: http://sannalyckan.blogspot.com
Postat av: Emelie

Om du någon gång tröttnar på sjuksköterskeuppgifterna så hade jag älskat att läsa en bok skriven av dig...en surrealistisk bekännelse från en narkossköterska kanske? Fan vad bra du skriver!



Trevliga planer för helgen?



Kram Emelie

2009-03-06 @ 11:43:16
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Mia

Får sköterskor bestämma dos osv själva? Kan inget om detta o vi pratade om detta nu i samband med den här hemska häktningen av läkaren som misstänks dödat spädbarnet på Astrid Lindgrens sjukhus. Det fanns ju en sköterska med tydligen.



Stora planer i helgen?

Kram Mia

2009-03-06 @ 13:29:21
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Lilla Fröken

Hehe nej det kan jag tänka mig. När man är hungrig ska man inte titta på bilder av mat...och allra helst inte bilder av choklad.



Jag gillar verkligen din liknelse mellan sjukhusvärlden och Alice "underland". Hoppas att allt känns bra i alla fall. Kram!

2009-03-06 @ 15:46:54
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: spiderchick

jo tack min kille e kul =)

2009-03-06 @ 20:56:45
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: mamma

Var inte bekymrad av att det ska bli feldoserat, du har det i generna på din mors sida, att mäta o dosera så slutresultatet bli bra, fast du ska nog hålla dig lite mer exakt till vad som rekommenderas än vad jag gör. Lycka till framöver

kram mamma

2009-03-07 @ 10:03:48
Postat av: V

Åh, jag tänker på hur det ska bli när jag ska ta mina första stapplande steg ute i sjukvården på riktigt. Då kommer jag verkligen bli ett litet knytt. Men det hjälper mig att få läsa om dina erfarenheter om hur det kan vara. Jag tycker att du är modig! Stor kram!

2009-03-09 @ 19:27:10
URL: http://psalmijanuari.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0