me gusta el invierno mucho

Jag har sannerligen blivit påmind om varför jag gillar vintern, när den beter sig som den ska: Till Sälen tur och retur genom ett vintervitt Värmland. Tjugoen minusgrader, strålande sol. Skidor och pjäxor och backen inte alltför hotfull. Gulaschsoppa och drömmar om en våffla som senare blev till ett wienerbröd i den lilla stugan. Och att äntligen få damma av engelskan igen och dessutom försöka förstå spanska gav en härlig kontrast till den svenska vinteridyllen! De flesta bilderna är från ett stopp på hemresan när det tillslut inte längre gick att neka kameran tillgång till landskapet vid övre Fryken.. det kan hända att några kanske till och med  är fångade i farten.. (undra om det går att se vilka..?). Den sagolika, blågråsilvriga kulissen ackompanjerades fint av en återvinningsintervju med Marit Bergman i P3.





Bonusbild från nyårsfirandet i Paris senare på dagen...
eller nej, jag menar visst Skattkärr
..


This is for Fer:
The winter is lovely when there's snow and sun, even if the temperature is below 20 degrees. And it was so nice to speak english again and to compete in spanish as well! The pictures are from the journey home, eventually I couldn't resist stopping.. and some I didn't even had to stop for.. I guess you can see wich ones.. The last picture is from the end of my New Year's Eve, but even if it looks like it, I didn't make it all the way to Paris..

Kommentarer
Postat av: Mia

NEEEJ! no me gusta el invierno..:) Jag vill ha vår. Nu. Men allra helst igår.



Kram Mia

2009-01-03 @ 17:12:54
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Veronica

Å så mysigt det är med vinter! Men som sagt, det ska definitivt se ut som på dina bilder.

Kanske vi snart kan ta och ses?

2009-01-03 @ 21:24:30
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: E

Sälen-lovley ska dit snart i två veckor.

2009-01-04 @ 00:57:21
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Frostigt fina vinterbilder. Det inger ett visst lugn i sjäen att blicka ut över ett vintrigt landskap.

2009-01-05 @ 19:18:36
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Señorita L

Hahahahaha....när var du framme i Karlstad pa nyarsafton egentligen?! Ser ut som du blev lite distraherad pa vagen...

2009-01-06 @ 17:48:00
Postat av: Batgirl

Señorita L: fast det där stoppet tog bara typ 5 minuter.. jag sa ju att några var tagna i farten också.. Det tog dock lite längre än vad jag tänkt å komma hem för jag stannade på ica innan för att köpa geléhallon och lakrits.. dumma nya godisskål!

2009-01-06 @ 18:08:12
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Preguntona

Finns den här vintern på riktigt! var? kan den inte komma hit till mig..

2009-01-13 @ 21:17:41

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0