hi-hat hard work

Man skulle kanske kunna tro att andra praktikveckan inte skulle resultera i riktigt samma trötthet som den första. Nu vet jag ju i alla fall vilket håll mössan ska sitta åt och att det inte är farligt att trycka på knapparna på narkosapparaten. Jag börjar urskilja olika ansikten bakom allas maskerade klädsel och kan åtminstone koppla ett dropp igen utan att fumla allt för mycket. Man skulle som sagt kunna tro att hjärnan hänger med en aning mer, men när jag igår åkte till affären och nästan somnade vid frysdisken för att sen stå i kassan och upptäcka att jag inte ens hade några pengar med mig att handla för, då var det bara att konstatera att det kommer att sitta i. Länge. Men som min handledare sa så är det ju ett tecken på att man lär sig saker, så jag får väl se det positiva i att hjärnan har annat att sysselsätta sig med än det vardagliga.

I söndags var det hårt arbete av annan sort. Leilas hi-hat cupcakes som vi sneglat på länge stod på schemat och de gjordes verkligen inte i en handvändning. Vi höll på så länge i köket att vi fick ont i fötterna.. men resultatet blev riktigt mäktigt, både smakmässigt och visuellt. Nu är det chokladmuffins med chokladdoppad maräng (ren sockerenergi till hjärnan!) som serveras till mellanmål hela veckan.  


Kommentarer
Postat av: camilla

Åh, vad goda de ser ut! Längtar tills imorgon, om det finns nån kvar förstås:)

2009-01-27 @ 19:02:52
Postat av: Batgirl

Det är bra att jag får lite hjälp att äta upp dom! Man kan ju kanske bli ännu konstigare i huvudet av en sockeröverdos..

2009-01-27 @ 19:10:18
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

De ser väldigt smarriga ut!

kram

2009-01-27 @ 19:18:45
Postat av: Åsa

Mmmmmmm vad de ser goda ut! Ska nog ta och köpa Leilas bok också...

Kram Åsa

2009-01-27 @ 19:41:26
Postat av: Veronica

Så söt du är i gröna mössan!

2009-01-27 @ 22:07:35
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Nela

Jag håller med föregående om att dom ser väldans smarriga ut! Mycket spännande grejer i den där boken hörru, å har man gott om tid kan det vara värt besväret.

2009-01-28 @ 19:39:54
Postat av: Maria

Jösses, är det möjligt att man kan göra sådana själv?!

2009-01-29 @ 17:19:20
Postat av: Camilla

Jisses, vilka kaloribomber!

Ha en trevlig helg

Camilla

2009-01-30 @ 14:58:24
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nej fy fasen vad gott det ser ut! Mmm imponerande fina!

2009-02-06 @ 17:39:40
Postat av: Emelie

grr, mitt namn försvann, det var jag som kommenterade ovan



/Emelie

2009-02-06 @ 17:40:34
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0