kjoltyg och funderingar

Om man är en smart student ska man kanske inte lägga de sista slantarna på sådant man absolut inte behöver.. även om det råkar vara långt mer än halva priset på MQ.. Det är heller kanske inte så smart att fota kläder i dåligt ljus, starta datorn eller planera att baka stekpannebröd och hi-hat cupcakes när man egentligen känner att man behöver läsa en massa inför andra praktikveckan. Å andra sidan vet en smart student att man faktiskt måste göra sådant som är onödigt och rent av riktigt trevligt ibland.. annars blir man ju inget mer än en student och det är ju ingen identitet som klarar att stå för sig själv, ingen rolig en i alla fall!





Kommentarer
Postat av: Nela

Å vad fina, bra inköp! Här fanns inga såna finfina grejer på rean inte =( ! Du gör rätt i å göra lite roliga grejer med!

2009-01-25 @ 17:42:02
Postat av: Batgirl

Tack Nela! Det var väl inte så jobbigt?! Lite för dig, mycket för mig :-)

2009-01-25 @ 19:47:14
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Mademoiselle Moyenne

Såklart att man man måste unna sig saker som student. det går ju inte att leva på nudlar och kranvatten jämt ;) Dessutom är det väl bättre att lägga pengarna på sådana där underbart fina plagg som det såg ut att vara än på typ öl som så många gör! Helt rätt tycker jag.



Jag har alltid så länge jag pluggat tagit fullt studiemedel samtidigt som jag har jobbat för att kunna göra saker och leva som en riktig människa trots att jag inte haft det så fett. jag har sparat pengar och till exempel gjort en mängd roliga resor under min studietid, såsom att åka till Sri Lanka, tågluffat i Europa och åkt på week-ends till Paris. Jag skulle inte komma på tanken att försöka leva som en "smart" student och inte ta studielån, och leva snålt för en väntan på livet efter studierna. Jag menar, man kan ju faktiktiskt aldrig vara säker på vad som händer. Inte för att man ska förvänta sig det värsta men jag tror verkligen på att leva i nuet och inte sjkuta saker som man vill göra på morgondagen. Jag vet att detta kanske inte går att applicera på att lägga sina sista slantar på en kkänning men förstår du trots min långa utsvävning vad jag menar? Helt enkelt att det man blir glad av, det ska man göra. Även om det verkar oansvarigt ibland!



Kram Emelie

2009-01-25 @ 23:57:58
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Mademoiselle Moyenne

Oj så långt och nu skriver jag ännu mer...haha



Jo, jag letade en stund här men det var inte så svårt, jag kan förvisso inte spanska men jag tog den enda rubrik som jag inte visste vad den betydde (Trabajo) och gissade på att det hade något med personligt att göra. Fick reda på att det betyder arbete då alltså? Och således hittade jag nästan allt du skrivit om ditt arbete. Riktigt kul läsning!



Japp, jag blir färdig gymnasielärare i svenska och franska till våren. Kul att bli klar men förbannat läskigt också...man vet ju inte hur det ser ut med jobb och så. Jag vet att jag kanske borde fundera mer på det men samtidigt har jag fått rådet att först och främst koncentrera mig på att göra klart examensarbete och allt så att jag inte sitter med några rester till sommaren som sedan aldrig blir av för att man får jobb. Så det är det jag gör, njuter av min sista termin som student :)



Godnatt!

2009-01-26 @ 00:07:16
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Veronica

Ja men kära du, du har all rätt i världen att unna dig något extra så som du nu sliter!

Rätt gjort!

Kram

2009-01-26 @ 10:31:05
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag blir så peppad av dina ord. Det ska jag verkligen ta med mig! Som du säger, en del kommer nog att knytas ihop och sen kommer man inte ifrån att man faktiskt inte är färdig när man är färdig. Man får börja jobba någonstans och ta det därifrån. Och som sagt, man är aldrig ensam. Jag tänker på det ofta, som du skrev, att jag inte ska vara tyst och försöka klara för mycket själv bara för att man vill vara "duktig". Istället fråga, fråga, fråga.

Idag hade jag min första dag. Jag känner mig inte mer sugen på opsyrra. Inte mindre kanske heller. Men jag fick vara med på en wipple av pancreas som varade hela dagen. Det är väl mer ovanligt än vanligt antar jag och det var tufft att stå upp så länge. Visst var det häftigt och spännande att kolla på och det gör säkert det mesta om man får vara med och vara aktiv själv. Men en och samma op från halv åtta till fyra där det tog nästan fyra timmar innan de kom fram till själva tumören kändes lite halvdrygt emellanåt :-) Nu ska jag snart sticka till mamma min igen så jag får sova lite längre imorgon bitti, det behövs om morgondagen blir likadan...nu blev nog detta väldigt långt med!

Kram på dig!

2009-01-26 @ 19:47:39
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: Kristina

Skönt att höra att det kommer att gå bra för mig :-)

Ja, men det stämmer nog, jag är en tänkare och reflekterar en del!

Vad konstigt att vi var med på en sådan båda två! Ja, narkos låter också spännande av just de skäl du räknar upp! Ja, en vecka på kir op nu och sen akutmottagning, hemsjukvård och sen onkologen i åtta veckor! Spännande!

2009-01-26 @ 20:23:15
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: Lilla J

I'm baaack! Hihi... Har saknat dig med! Klem

2009-01-26 @ 21:47:43
URL: http://sannalyckan.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Hur var Mammut? Jag ställer mig instinktivt skeptisk till svenska filmer. Allt för ofta är de antagligen socialrealistiska kriminalhistorier, eller prententiösa relationsdramer.

Jag tittade igår på Slumdog Millionaire. Riktigt intressant film. Annorlunda, inte minst för att vara från Indien - inte för att jag är någon expert på indisk film, men min erfarenhet så långt har bara varit sliskiga Bollywoodfilmer.



Tack! Jag tyckte om att titta på dina bilder också, flera av dem är väldigt vackra.

Ja, man kan ofta få snygga bilder med kort skärpdjup, men jag mår ibland lite dåligt av det. Det känns som ett billigt knep, på något vis.



Vad är du för ett slags studentdjur, förresten? Och vad ska du bli när du blir stor?

2009-01-27 @ 08:20:22
URL: http://upplyst.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0