blandade småkakor och toner

Oj vad det är svårt att plugga hemma när man inte har rutin och disciplin. Det fungerar mycket bättre på betryggande avstånd från dammsugare, dator och perkulator. Igår satt vi visserligen en hel timma på första parkett i sjukhusmatsalen och kollade in alla ansikten och förundrades över hur många vi faktiskt kände igen, men resten av tiden var nog ganska effektiv, det tror jag nog. Det är verkligen inte en vilovecka det här, men det blir lätt så när man varit på helspänn i en hel månad i Underlandet. Idag kunde jag inte hålla mig borta från Hanna Larssons konditori: bondkakor, havrekakor och kokoskakor gjorde sig bra ihop med söta lilla Rörstrands Koka-kannan! Å hela dagen har i-poden varit på shuffle och ljudit via fm-sändaren i vardagsrummet: Nina Kinert, Timo, Coldplay, Maia Hirasawa, Killers, Lasse, Duffy, Cornelis, Death Cab, Jens Lekman, Green Day, Sahara Hotnights, Robbie & Hello Saferide i en salig blandning!


nej.. jag åt inte upp ALLA kakorna..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag hade lätt kunnat äta upp alla kakorna, inga problem. Jag tröstar mig ofta med choklad här hemma framför pluggdatorn, som dock som du säger oftare blir forum för något betydligt trevligare såsom bloggande och annat otyg. Idag måste jag verkligen jobba hårt hela dagen om jag ska få mina lektionsplaneringar inför nästa vecka iordning och få lov att gå iväg och träna ikväll men mycket annat lockar.



Kul att veta lite om din musiksmak (antar jag) Jag är inte svår för de flesta på den listan men här hemma går P3 på högvarv nästan dygnet runt. De spelar den mesta av den populärmusik jag lyssnar på och resten får jag på jobbet eftersom min chef och jag gillar samma skruvade grejer annars ;)



Nej, babbel, babbel, lycka till med pluggandet, jag ska återgå till mitt.



Trevlig helg!



Kram Emelie

2009-02-20 @ 08:41:16
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: camilla

Satt just och funderade på om du ätit upp alla kakorna, men så fick jag ju svaret:) Tur det, för då skulle du nog blivit lite för mätt

2009-02-20 @ 20:18:29
Postat av: Therese

Perkulator alltså.. Tycker det verkar vara ganska lätt och smidigt att göra kafffe med en sån. Blir det gott också? Behövs eventuellt en ny kaffetillverkande maskin här i hushållet..

2009-02-22 @ 20:17:25
URL: http://kdchicks.blogg.se/
Postat av: Leena

Kakmonster No 2 (eller är jag värre än du?) anropar!

Vill du ha den brunrandiga Koka-kannan eller ska jag slänga den till Tradera? Den är ju såååååååå retro... Jag känner mig inte ett dugg retro idag. man ska ju vara eftertraktad, trendig, bara lite sliten men fullt brukbar.

2009-02-23 @ 16:37:58

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0