där har tiden gjort en hållplats

Intubation på en vaken patient. Fredagslunch med kära vänner. Bilfärd genom skogarna på Vänerns ostsida. Räksallad och prat, prat, prat hos familjen W. Klas Klättermus och söta lilla A piggare än andra. Ny dag på Matrosgränd. Samling av alla syster ystrar och en P på mammas lunchrast. Femton veckor gamla, lekfulla kattkrabater. Tacopaj och Gino och tunga ögonlock. Vinterlandskap och besök på Repslagaregatan. Soppa och ostkaka, möbler och minnen. Tillbakafärd med månen som medpassagerare på himlen. Bilbyte och ytterligare en stund på vägen i virvlande snö och slumpmässiga toner från högtalarna.
Måndag morgon och återigen fri luftväg i fokus.

Helgen går fort men känns lång när man byter scener och aktörer. En promenad i forna studentlivskvarter under den sista ljusa timmen ger också perspektiv på tillvaron, det och Lasse på hög volym i köket medan spaghettin kokar.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Tack för dina ord! Jag tar inte det som en föreläsning. Eller i så fall en positiv sådan! :-)

Tänkte väl också lite så. Patientens utgångstryck så klart och sen är det ju oftast så att man måste invänta resultat på de åtgärderna man gör. Det börjar man fatta mer och mer nu. Det är inte ofta det handlar om 5 sekunder. Visst, en åtgärd, ett läkemedel NU, men sen måste man ju vänta på att det ska ha effekt, det fanns ju en anledning att man satte in en åtgärd. Oj, nu babblar jag, du fattar vad jag menar va? Kram på dig

2009-02-10 @ 22:34:15
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: Mia

Går du förbi en psykiatriker kan du fråga för min del men jag är livrädd för halsen. Alltså jag tycker inte om att röra den själv. Den känns så känslig som att den kan gå sönder så när du nämner intubation tror jag att jag ska spy. Rör inte min hals liksom! Är nog galen...



Nej, missat det programmet men nu mer än någonsin vill jag byta liv med henne. Vilken pudding den där Nathan är! dessutom hörde jag honom på en radiostation i USA en gång och han lät så härlig, smart men ödmjuk. En tiopoängare liksom.



Kram Mia

2009-02-11 @ 10:17:26
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Emelie

Allt utom det första låter väldans mysigt och fridfullt.



Kram Emelie

2009-02-12 @ 20:34:53
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Mia

När jag väl ligger där i kramp svär jag naturligtvis på att aldrig äta en till valnöt. Jag håller det bara inte. :)



Stora planer för helgen?

Kram Mia

2009-02-13 @ 21:25:45
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Lisa

Later som en härlig helg tycker jag! Hoppas att denna blir minst lika bra. :)

2009-02-14 @ 10:24:27
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Ja men jag tycker om att ständigt omge mig med musik. Nya skivor. Nya konserter. Det ultimata vore att vara musikskribent. ;)



En så enkel bild men ändå så vacker. Kanske det var just enkelheten som var det vackra...

2009-02-15 @ 12:02:54
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0