ledigt i dagarna nio

Hela sommaren har de tyckt synd om mig som jobbat utan att vara ledig. Själv har jag knappast haft en längtan efter att komma bort från det jobb som jag så nyss har påbörjat. Men nu har solen och värmen återvänt och två jobbmånader avverkats. En veckas semester är ändå inte så tokigt. Särskilt inte om den fortsätter som den startade i fredags:




Biltur söderut med Västergötland i sikte med Morgan Allings sommarprogram i högtalarna. Bästa sällskapet på solig veranda och i Mariestads lilla gästhamn. Storslagna planer för hur de borde fortsätta ta tillvara på hamnområdet: En kaffebar, ett vinotek som på vintern utvidgas med ett glöggutbud, en juice- och smoothiekiosk, ett tapasställe, hantverksbodar och rullskridskouthyrning. Därtill ett spa med underbar sjöutsikt, trevlig restaurang och en naturlig samlingsplats.. Ja fantasi kan väl ingen beskylla oss från att sakna och inte heller förmågan att ha en riktigt trevlig kväll tillsammans. Semestern började på bästa möjliga sätt.

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0