en solskenshistoria

Man skulle kunna tro att den här dagen skulle innebära totalt fokus på anestesins värld. Tillbaka i förunderliga Spegellandet efter två veckors påskpaus, och en krypande ångest inför det faktum att det bara är fem veckor kvar av studenttryggheten. Men fokus förändrades någonstans mellan Herrhagen och sjukhuset. Det var då nycklarna bestämde sig för att de var alltför slarvigt nedstoppade i fickan och valde att hoppa av någonstans i farten. Mot ett litet äventyr sådär bland alla människor i rörelse en måndagmorgon. (Med på äventyret hoppade också passerkortet, tydligt märkt med mitt långt ifrån Svenssonanonyma namn..)

Redan då, innan cykeln lämnats olåst, polismannen informerats och kortet spärrats, skulle jag velat kunna spola tillbaka filmen. Haft tummen på rewind tills den lilla flickan dök upp där i rutan med sin mamma och räddade knippan undan klåfingriga tjuvar. Sen hade jag velat snabbspola fram till telefonsamtalet på eftermiddagen, det som kom mitt under hämtning av extranyckel, planering av låsbyte och allmän olustkänsla. Då hade fokus kunnat vara där det skulle under dagen.

Men det gör inget nu.

Jag har suttit i solen pch tystnaden på gården hela kvällen och njutit av alla problem som blivit lösta. Ärliga, hjälpsamma människor och en stor portion tur. Det gjorde min dag. Ungefär lika otroligt som solglasögonens spegling av takfönstret och den klarblå himlen..


This i for Fer: I was really lucky today. In the morning I lost my keys on the way to the hospital, but in the afternoon I got them back again!. A little girl and her mother had found them for me and saved me a lot of trouble!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh ibland har man banne mig riktig tur och så otroligt glad man kan bli när något man tror ska utvecklas till katastrof löser sig. Jag tycker så mycket om att hitta saker, som när jag glömde mina älskade skinnhandskar i Paris på ett kafé och de låg kvar, eller när jag tappade plånboken på bussen och fick tillbaka den. Just nu har jag blivit av med ett par svarta handskar och två gråa koftor, de är mystikskt försvunna och jag lovar att jag inte hade de i jackfickan när jag cyklade. Vissa saker förblir mysterium, andra löses. Jag får väl vänta och se vilket av sluten min gåta får.



Hoppas solen lyser på dig resten av veckan också!



Kram Emelie

2009-04-21 @ 08:04:39
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Veronica

Skönt att allt löste sig!

2009-04-21 @ 09:50:18
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Vad skönt att det finns ärliga människor och att det löste sig men jag förstår att det var jobbigt med väntan!



Vilken fin bild på speglingen i solglasögonen, du är bra på det där att fotografera :)

2009-04-21 @ 20:01:28
URL: http://zizzie.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0