stranger things don't happen

Klockan är efter kontorstid. Mobilen ringer. Okänt nummer. Alltid lika misstänksam, men svarar ändå.

"Hej det är från polisen" 

(oj då, vad har jag nu gjort..?)


"Jag tror vi har hittat din stulna cykel"

(alltså vaddå, den som jag inte sett röken av sen november förra året..?!)


"Ja den som lämnade in den sa att den stått låst på samma ställe sen minst februari, du får gärna komma och se om det är din och höra med försäkringsbolaget om du får ta tillbaka den"

(första tanken: vad ska jag med två cyklar till?! och sen, jösses! hur stora är oddsen för att det här verkligen händer?)




Varför kan det inte hända lite mer sådana otroliga saker i vardagen? Det vore allt lite skojigare då!


Kommentarer
Postat av: SysterHyster

Jag behöver ju två cyklar ;) så du vet vart du kan lämna den om det visar sig vara din!

2008-09-12 @ 21:27:15
Postat av: Batgirl

Ha! Första gången du kommenterar å då är det när du vill ha nåt.. typiskt! ;-)

Jag måste först och främst se om jag har kvar nyckeln.. annars blir det svårt överhuvudtaget.. men isåna fall vill allt jag ha min födelsedagsväska först!

2008-09-12 @ 22:06:11
Postat av: SysterHyster

Pyttsan, jag har kommenterat flera gånger förut! Du får det ju att låta som att vi inte vill ge dig nån väska, fastän det handlar om att du inte kan bestämma dig! Å jag skojade mest med för den delen.

2008-09-12 @ 22:47:35
Postat av: Lilla J

Hihi.. ja säg det? Själv blev jag kanska paff när min egen stulna cykel kom och cyklade förbi en eftermiddag! Det blev polisen med som jag haffade på gatan! fniss Men nån cykel fick jag inte behålla för det! :(

2008-09-13 @ 19:06:13
URL: http://sannalyckan.blogspot.com/
Postat av: Batgirl

SysterHyster: Jag har faktiskt varit inne på Naturkompaniet idag och de skulle få in nya katalogen och fler färger nästa vecka. Frågan är bara vilken storlek som blir bäst.. Färgen tror jag ska bli svart, eller kanske grå eller.. Angående cykeln. Vi får se först om jag hittar nyckel och om det är min innan vi pratar om vad som ska hända med den!



Lilla J: Menar du att polisen hade din cykel?! förvirrad

2008-09-13 @ 19:29:32

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0