to justify my desire

I torsdags blev 11 september ett positivt datum. Lilla mini M föddes tillslut, tre veckor efter beräknad ankomst. Hon är tydligen lika rödhårig och fräknig som sin mamma, syster Rollof. Jag tror de har annat för sig än att sitta vid datorn det närmaste så jag dristar mig till att visa vad jag bar med mig hem från stan denna underbart soliga höstdag.

Jag och syster Rollof har kommit fram till att det här med klädshopping är lite som en hobby, likväl som fotande och pysslande med kort är. Det är helt enkelt ett intresse för estetik. Att kombinera ihop en outfit kan ge utlopp för kreativitet på samma sätt som att måla en tavla eller att inreda. Ingen vill ju leva i en ful värld och att ha det fint omkring sig och på sig gör faktiskt skillnad! 

När jag köpt presenter till nyfödda småttingar tidigare har jag oftast köpt en bok, filt eller mjukisdjur som de kan ha kvar längre. Men till lilla mini M var jag ju förstås bara tvungen att köpa ett plagg.. (och det kan man ju föresten också spara om man vill och ta fram när 70-tals retro kommer tillbaka om 30 år igen..). Det blev dock lite finkultur också, inte kan vi lära den lilla att det bara är det yttre som räknas! Inger och Lasse Sandbergs böcker om Tummen, Lilla Anna och Spöket Laban är verkliga klassiker i barnboks-Sverige.


Kommentarer
Postat av: Lilla J

Vad fint att du är så eftertänksam när du köper presenterna! Lillan kommer att njuta i mååånga år av sin det vet vi redan nu! Tack igen! Kraam

2008-09-13 @ 19:07:16
URL: http://sannalyckan.blogspot.com/
Postat av: Batgirl

Ja, just det! Musik-skiva skulle jag ju också skriva som exempel! Ja, men presenter SKA vara genomtänkta tycker jag, då blir de mer personliga och mycker roligare att ge!

2008-09-13 @ 19:24:23
Postat av: Alexthegirl

det ser sött ut!

2008-09-13 @ 19:41:28
Postat av: Maria

Vad fin bilden är, snart passar bodyn till lilla M. Det ser hon fram mot!

2008-10-06 @ 09:07:49

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0