hakuna matata

Ane Brun (och Madrugada) är med mig idag. Och jag sitter vid köksbordet och tittar över dataskärmen mot den blå himmlen över takåsarna och längtar ut. Det går trögt med studieskrivandet. Ord staplas på varandra och står mig upp i halsen. Jag vill läsa och lära. Inte få ihop en text med korrekta referenser. Känns som slöseri med tid. Bäst att ta en paus och få lite avstånd till det hela. Koka lite nudlar (en riktig studentklyscha som jag gör sann idag. Det smakar faktiskt inte så tokigt, inte än så länge i alla fall) och sen gå ut en stund i solskenet. Kanske texten plötsligt ser bättre ut efter det.

Isa och Merlin de ligger i en hög i solen och slappar utan bekymmer. Men så fort jag tittar till dem börjar de tvätta varandra eller brottas. Kom inte och tro att vi inte är upptagna! Nej, visst inte..



Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Jaa, tänk så ansträngande det kan vara att vara katt. Ha fullt upp med att se upptagna ut - det var härliga gäspningar...

Roligt att kunna inspirera!

2008-09-24 @ 15:46:22
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Mademoiselle J

Goa missar! =)

2008-09-24 @ 17:05:57
URL: http://mademoisellej.wordpress.com
Postat av: Lilla Fröken

Jag missade de första avsnitten men har sett de sista nu. Det går för sent på vardagarna för mig så jag brukar banda helgens repriser och se det då. :)



Katee är en fantastisk dansare.

Och visst kan dans beröra. Jag skulle vilja se en stor dansuppvisning nån gång.



Ane Brun är så bra. Jag fick nöjet att se henne live en gång. Och du - vilka underbara katter! Är det nån särskild ras? Tycker om deras nosar. :)

2008-09-28 @ 22:18:42
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0