i arns fotspår

Var hos farmor igår. Passade självklart på att njuta lite av hennes fina Mon Amie koppar från Rörstrand. De är så trevliga och passar såå fint ihop med jordgubbar!
 


På hemvägen blev det småvägar genom det västgötska landskapet. Mellan Gudhem och Varnhem (i Arns gamla hemtrakter) och vidare mot Lerdala gick den slingrande vägen genom Valle härad med Billingen och Kinnekulle som ståtliga bakgrunder. Trots att jag körde igenom ett lokalt regnväder så var det just en känsla av sommar som vägen gav. Idylliskt sommarsverige med  öppna fält av vajande gräs och säd, små fina hus och gårdar i rött, gult och vitt, hagar med betande kor, lummig lövskog och söta små kyrkor. Västergötland från sin bästa, lantliga sida!





Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!

Du tar verkligen bra bilder. De är kul att titta på!

2008-06-25 @ 14:06:38
Postat av: Batgirl

Tack! Det är faktiskt riktigt roligt med nya kameran. Får akta mig ute på vägarna bara, man kan ju inte bara tvärstanna när man ser ett motiv.. men det blev nästan så igår!

2008-06-25 @ 19:43:42
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Henry Ståhle

Jag ramlade på din blogg när jag nätsurfade och gillade det jag såg. Jag fotograferar flitigt och har gjort så i över 40 år. Du har en så fräsch attityd i dina bilder, något jag på grund av min ålder, saknar. Lycka till i fortsättningen med ditt plåtande!

2011-01-30 @ 19:40:51
URL: http://henrystahle.wordpress.com/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0