sommarmysigt i mariestad

Inte har vädret bjudit på några höjdpunkter så här långt under semestern, men det är ändå ganska trelivgt i hemma i Mariestad sommartid. Jag och mamma tog en liten promenad i Gamla Stan och spanade på fina fasader och gulliga små innegårdar. Om jag någon gång skulle flytta tillbaka och bo i lägenhet så vore det inte alls fel om den låg här. Det skulle dock vara ännu trevligare om det fanns lite söta butiker och restauranger längs Västerlånggatan och Kyrkogatan att kika in i! 

Jo, det är lätt att sakna det som inte finns, men det går faktiskt att fika här också. Vi avslutade vår rundtur med en chokladmuffins på Vandrarhemmets trädgårdscafé.
Trädgården kan visst ersätta brist på egen, har jag hört från de som vet.. (även om grillmöjligheterna aldrig riktigt har utforskats..)

Nåväl, efter fikastunden fortsatte promenaden mot nya vyer på Ekudden på andra sidan hamninloppet. Ja, den börjar sakta men säkert göra skäl för sitt namn, Värnens pärla.



 
några av mina gamla bilder från Gamla Stan i Mariestad

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0