black and white

Det är söndagsbrunch på balkongen. 24 grader är det här ute och jag känner mig ganska tacksam för att den är i skugga på dagen!
Smoothie med yoghurt, banan, svarta vinbär och honung, äggröra på rostebröd plus kaffe och mörk choklad med pistasch...

Gjorde en 12 timmars tur fram och tillbaka till Stockholm igår. Ganska konstig känsla att åka dit över en kväll, har aldrig hänt tidigare och händer förmodligen inte heller igen. Riktigt härligt dock att ha vägen för sig själv på hemvägen som omväxling, särskilt när juninatten (den första!) börjar vika sig för solen redan vid tretiden...

Det var 50 års kalas på programmet och temat var "black and white". Jag och syster H tog detta på fullaste allvar, för visst är det roligt när en fest har ett tema! Vi hade inte planerat kläderna ihop, men vi hade på oss varsin klänning, hon en vit med svarta prickar och jag en svart med vita prickar. Till detta hade jag vit väska, armband, tröja och hon detsamma i svart. Jag undrar allt hur det såg ut egentligen, ganska komiskt kan jag tänka mig! Ingen behövde nog fundera på vilka det var som var systrar på festen..

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0