semester in i det sista

Nej, inte ska somriga trevligheter läggas på is för att det blir jobb! For ut till Skattkärr i nya kjoltyget (som redan är en favorit!) för husinspektion och inredningsråd och skämdes bort med saftigt god grillad kyckling, vin och jordgubbspaj. Det var grillen och gubbarna som fick stå för det somriga inslaget denna sista kvällen. Vinden rev i trädkronorna som vore en storm i annalkande och den gamla jeansjackan gav föga skydd i den sena timmen. Hade månne solen roligare ställen att vistas på denna tisdagkväll..

Ställde mig frågan för några veckor sedan om vilket som är värst; att jobba när det är fint väder eller ha semester och ha molnigt och kallt. Från och med nu röstar jag för fint väder fast man jobbar! Så idag, på premiärdagen strålade åter solen. Tackar å ödmjukast!

De allra sista minutrarna innan jobbstarten var det Klingslakrits i Stadsträdgården. Ja, jag sa in i det sista, sa jag inte?

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0