desire for coffee and music in a box

Kära Tomten,
jag har ett ett problem som stavas i-land och jag hoppas att du kan hjälpa mig (och såklart även alla andra barn i världen, oavsett om de har tillgång till spenat eller ej.)

När dagsljuset inte ens orkar leta sig in ordentligt genom fönstrena mitt på dagen när jag sitter och försöker vara disciplinerad och effektiv så behövs mycket koffein. Jag har fått för mig att det kanske är en Nespresso jag ska ha istället för en Moccamaster.. Är det så att det är den ultimata kaffemaskinen, eller är det helt enkelt "snabbkaffe-espresso"? (nu har du chansen att övertala mig, señorita L!)



Och när jag ändå är inne på önskelista med frågetecken. Jag är alltid lite efter när det gäller teknik; första mobilen skulle minsann inte vara någon liten en, utan en rejäl sak med tjock antenn och när det var dags att byta hade färgskärmen och kameran gjort sitt intåg, men vad skulle man med det till i en telefon, den ringer man ju med och inget annat osv.. Numera har jag ju åtminstone kamera och färgskärm i telefonen, men inte någon musikfunktion. Min nuvarande mp3-spelare i stenåldrig "dosversion" har för längesen gett upp sin forna kapacitet och frågan är nu vad som skulle vara en värdig ersättare. Ipod eller inte? Och i såna fall vilken sort?


PS. jag gillar spenat jättemycket! DS.

bilder: www.nespresso.com och www.apple.com

Kommentarer
Postat av: Mia

Tur att jag inte dricker kaffe och slipper dessa i-lands problem.:) Jag behöver dock en ny mobil men den får jag nog spara ihop till själv dock..:(



Jag har också sett alla avsnitt, såg dem i USA men Chuck Bass tåls att se om och om igen..:)



Kram Mia

2008-12-13 @ 14:53:12
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Señorita L

Nespresso sa klart!!

2009-01-06 @ 17:56:49
Postat av: Batgirl

Oj, sådär övertygande lät du inte "in person" ;-)

2009-01-06 @ 18:12:06
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Señorita L

neee jag vet....jag tankte ju bara pa det dar med svarigheten att fa tag i kapslarna...men jag har andrat mig....ar det sa jobbigt egentligen? Klart att du ska ha en!

2009-01-08 @ 23:07:59

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0