mjukt under tassarna

Hoppsan hej, det blev visst spontanköp idag. Tröttnade på att min förra matta luddade så mycket så den fick åka ut. Matta är dock inte det första jag tänker på att jag vill köpa när lönebeskedet dimper ner så det har varit tomt under bordet ett bra tag nu. Hade väl egentligen tänkt mig en ljus, vit, likande den jag hade tidigare men ibland blir saker bara av sig självt.

IKEA Stockholm är ett trevligt inslag hos möbeljätten. Lite mer kvalitet men lite dyrare. Därför var det svårt att låta bli den här prissänkningen: från 2795 till 995 kr, 64 % rabatt!. Det blir att ställa om tanken till ett varmt golv som går i orangeröd och den kommer definitivt förstärka behovet av "femtiotalsfåtöljen". Men balans måste det ändå vara, har redan bytt från röda kuddar till vita, får absolut inte bli för murrig känsla!

Dumt att ha med bilden, den gör sig inte alls bra där, ser ju brunful ut.. Den kommer däremot göra sig bra under Bruno Mathson bordet som jag så tålmodigt väntar på..


Bild från www.ikea.com/se

Kommentarer
Postat av: Gracel

Ser jättefin ut tycker jag!

2008-08-24 @ 21:52:09
Postat av: Leena

På tal om MURRIGT... Antingen är allting för vitt (Ingrid-tavlorna är uppe nu - fint!) eller för BRUNT (gissa vilket rum det sistnämnda syftar till?? hihi). Har mixat lite aqua-turkos och cremevitt där så rummet inte ser ut som en gubbgrotta. En illturkos sidenkudde på sängen och indiska-gardiner i lite mildare ton. Jag försöker febrilt komma igång med inredningsaktiviteterna i huset, men eftersom man nu JOBBAR hemifrån två dagar i veckan (denna vecka TRE dagar hemma eftersom jag förra veckan var fr söndag till torsdag i Sthlm) så blir det bara sena eftermiddagar och kvällar man har tid för det. Tyvärr är man ganska mör vid det laget och bara längtar till sängen.. Att jobba hemifrån är inte något filanaglarnaochfika -jobb, utan extremt koncentrationskrävande. Hjärnan känns som mos efteråt. Blott en månad kvar, sedan s-e-m-e-s-t-e-r! Det där ordet smakar så gott - har inte haft ledigt sedan augusti förra året, och då regnade semestern bort och tiden togs upp av kakling och målning av S-vägens kök/matsal. Några semesterförslag?



Mattan är supersnygg - applåderar åt reapriset! Det är synd att jag inte har några 50-talsmöbler eller -prylar, men som de vise säger: "det man överlevt, det vill man inte uppleva igen". Samma gäller (för min del) 60-, 70- och 80-talen. Fast 80-talets enorma axelvaddar var lite roliga :0) Har sparat en aprikosfärgad midjejacka med tusen blixtlås och uppumpade axlar för framtida behov.



Vi ses snart, eller hur? M:s födelsedagskalas på söndag, behöver menyhjälp av dig!







2008-08-25 @ 09:47:24

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0