träningsvärk i svingmusklerna

De golfklubbor jag hållt i tidigare har hört till kategorin mini. På en minigolfbana alltså. När Torsby bjöd på strålande sol efter den regniga bilturen genom Fryksdalen föreslogs det att vi skulle åka till rangen och slå lite. Lite skeptisk var jag nog eftersom golfklubbor i den familj jag kommer ifrån snarare orsakat besök på sjukstuga (om än bara ett enda) än långa bollar i fina bågar över gröna gräsmattor. Inte avsiktligt förstås, men ändå. Och här nu med familjen som avverkat betydligt fler hål än de i prästosten på frukostbordet. Men det var kul faktiskt, uppfylld av inspirerande "göra nåt jag inte gjort förut anda" testade jag nian, drivern och puttern i rask takt och när jag väl hittat den rätta swingen var det svårt att sluta. Bara bolltillgången begränsade min framfart när uppmuntrande tillrop fastställde att jag nog hade talang och de små vita tillslut landade närmare 125-metersmarkeringen. Solen stod lågt över banan där på lördagkvällen och aktiviteten dolde det kyliga i luften efter ett tag. Det var en riktigt fin uppladdning inför den välsmakande avrundningen av dagen som landade i magen lite senare på middagsbordet.


 

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag vill testa! Har några vänner som verkligen är inne i det och spelet verkar jätteskoj. Struntar i rutiga byxor och dyra pikétröjor, det är spelet som lockar. Och som min pappa säger, det kan ju vara bra för alla vandrande moderater att träffa en socialdemokrat. :)

2012-08-20 @ 16:34:27
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0