alternativ valborg

Det blir, som väl känt, inte alltid som man tänkt sig sådär fint i huvudet med promenad till brasa å efterrättsbjudning hemma. Det blev istället en tur förbi macken med bilen och en snabb skymt av elden genom rutan. Sen en härlig liten kort sväng ut på ö-omgivningarna och på slingrig väg förbi sommarstugor och pampiga villor ner mot vattnet. Lyssna lite på tystheten och snabbt äta upp glassen (som förövrigt inte alls kommer bli någon ny favorit) innan det blev alldeles för kallt om både händer och tygskorsfötter. Mini-majbrasan sen hemma i spisen både räckte och blev över av värme under årets sista aprilnatt.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nej det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig men av bilderna att döma verkar det ha blivit ganska fint i alla fall?



Ja att ta hand om barn när man är sjuk är vidrigt. Jag har många kompisar som bara biter ihop och så är de sjuka i två veckor för att de inte vilar. Jag gjorde så igår men idag är mannen hemma och tar hand om dottern medan jag ligger i sängen och vilar. Det går liksom inte annars tycker jag.



Kram

2012-05-04 @ 09:50:57
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0