i morgon blir det bättre igen

Ikväll ska jag inte somna till den här utsikten. Förmodligen kommer jag inte somna alls så egentligen är det det jag håller på och försöker med just nu. Attackvila inför en natt på operation alltså. Min första. Och plötsligt har jag, som vanligtvis inte har några som helst avslappningsbekymmer, självklart gått och blivit obehagligt rastlös. Äter alldeles för mycket naturgodis och börjar skriva blogginlägg istället för att slumra en timme under filten i soffan. Hur ofta händer det liksom?
Jag vet inte ens om det är bilden från mitt grönrandiga sovrum med Sibiriska tigrar-tavlan av Emma Löfström och den gigantiska och egentligen jättefula golvlampan (som var tvungen att följa med hem en kväll i höstas när jag inte kunnat sluta skratta på en hel kvart efter att ha fått syn på den) som jag vill visa eller om jag helt enkelt bara vill tala om att jag snart ska jobba. Lagom till att kroppen tror att det är läggdags. Oavsett så blir det visst sagt både och.
Andra onormala saker jag gjort idag är att spraya vatten på vardagsrumsväxterna så att de fick en dusch för första gången i sina blomliv och snabbpromenerat (20-25 minuter enkel väg) bort till mataffären borta vid rondellen i snöovädret för förstagångsköp av tofu. Mycket första gången idag alltså vilket ju kan vara spännande ibland. Fast jag hade mycket hellre varit i badhuset vid det här laget och andats lite under vatten för andra gången i år och längtat till Röda havet.. å där ringde klockan som säger dags att gå upp!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, du är för söt. Lampan är verkligen charmig på det lite fula sättet men ert sovrum påminner mig om Amelie Poulain! Gick operationsnatten bra?



2012-02-29 @ 22:07:50
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0