tjuvkik

Vi håller på mest hela tiden och försöker förvandla huset till vårt, mer än bara på pappret. Tänk att yta kan göra sådan stor skillnad ändå för själva känslan. Ljudet av färgrollern som sveper över väggen fick tidigt namnet "the sound of change". För det är så med huset att jag, tvärtemot vad alla säger att man borde känna för att ens vara med i en budgivning, inte alls gillade det vid första titten. Jag såg faktiskt mest bara de hemska vågiga tapeterna i hallen och det buckliga golvet i köket, ja till och med den gamla gula skinnsoffan som ju inte alls ingick i köpet grumlade min syn på möjligheterna som faktiskt fanns där bakom. Jag trodde inte först att det skulle vara så roligt att få ta hand om ett hus som kanske inte fått så mycket kärlek på många år och försöka återskapa lite av dess ursprungliga känsla och stolthet. Det är i alla fall den utgångspunkten vi har när vi startar varje projekt och för att inte hamna i "Arga snickaren" så låter vi det ta lite mer tid och lite mindre kraft. Och jag ska visa mera, det vore fint att se den där känslan växa fram här. Men det är ju så med både bloggen och huset: bara när man känner för det och har tid och ork måste vara mottot. Annars blir det bara pannkaka av allt och det hör hemma på tallriken och ingen annanstans.

Tapetseringen av entren blev klar häromdagen i alla fall. Det går inte att inreda den ännu eftersom hantverkarna som lämnat hela gamla badrummet på uppfarten ockuperar utrymmet. Men snart så.

Tapeten är från Hanna Wernings London kollektion som nog inte är i produktion längre. Vi hittade några ensamma rullar av "Brick Lane" och den känns perfekt att bli välkomnad av när man kliver in.

 

 

 

Färgerna blev visst lite konstiga i genom iFåne-kameran. Dåligt ljus och fokus så att det nästan ser svartvitt ut, eller åtminstone urtvättat. Ja, ja på ett ungefär i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Ina

Snygg tapet! Lite rörig för min smak när man ser den sådär. Men sånt kan bli sjukt snyggt på väggen iaf! Man får inte luras av vad ögat ser.. ;)

2011-10-20 @ 10:46:52
URL: http://inaswe.blogg.se/
Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Ny tävling i bloggen!

Lottar ut en massa smink från E.L.F Cosmetics, hoppas du vill vara med :D

2011-10-20 @ 10:48:25
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh så fint och jag hoppas på mer tjuvkikande av ert projekt när lusten och orken finns! Precis som du så klokt skrev till mig så är ju det allt handlar om, att göra saker som inte är måsten måste vara roligt och givande. Måsten finns det ju så gott om ändå med tvätt, disk, städ och annat. Tapeten ni valt är urhärlig, jag gillar verkligen Hanna Werning och skulle kunna tänka mig en tapet av henne i dotterns framtida rum kanske. Just nu finns hennes fina mönster på en kudde i soffan bara.



På tal om renovering ska jag ta och fota vårt nya kök så fort ljuset är bra och jag har lyckats plocka undan så det är bloggbart, haha :) Erik har faktiskt tyckt det var riktigt kul att hålla på med renoveringen och vi har fått lite blodad tand att fixa till i resten av lyan med. Nu kam ju även jag hjälpa till när jag inte är höggravid längre.



Tack för din fina kommentar, vi är ju här för varandra, när tid och lust finns :)



Kramar

2011-10-20 @ 13:09:57
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ska bli spännande att se hur det ser ut på riktigt!

Kram

2011-10-25 @ 21:25:44
Postat av: Saralill

Snart vill jag ta med mig Mia och bli bjuden på något av dina goda bakverk i ert hus!

Kram

2011-10-31 @ 09:42:59
Postat av: Mia

Du har så rätt. Så fort jag känner ett stygn av dåligt samvete för att jag inte uppdaterat tillräckligt fort eller ofta vet jag att det är dags för en elektronikfri helg för då har balansen rubbats och jag glömt varför jag gör det här.

De bloggisar som tycker om en finns kvar. Jag som även jobbar med datorn märker det mer och mer hur jag loggar ut hellre om kvällarna. Läser eller hellre ser ett teveprogram än surfar runt utan någon röd tråd. Jag älskar tekniken men det är denna generations stora missförstånd att de tror att man måste vara nåbar hela tiden, och om man inte uppdaterar statusar och lämnar avtryck som syns i cyberrymden så finns man inte.

Men nu gör vi som du säger, vi gör det när vi har tid och när vi tycker att det är skoj. Annars blir det bara pannkaka och som du säger, den hör bara hemma på tallriken.



Kram

2011-11-03 @ 10:55:45
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Sofia

"Sound of Change" - I love it! Vad fint du beskriver förvandlingen i huset

2012-01-16 @ 20:12:49

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0