lilacs and cloudberries

Syrenerna slog ut den här veckan och ikväll är doften på balkongen nästan koncentrerat parfymerad. Jag önskar jag kunde ha plockat en bukett och gett till mamma idag. Men jag är fortfarande billös och ofri. Igår var himlen alldeles mörkblå utanför köket och trots att det är lite otäckt när det blixtrar och dundrar så ser världen väldigt speciell och nästan lite magisk ut. Färgerna blir intensiva på ett helt annat sätt än nu ikväll när himlen istället var ljusgul och varenda litet nykläckt flygfä syntes i kontrast till allt det gröna och lila och vita. Kanske jag sätter mig där igen en stund när jag ätit färdigt mannagrynsgröten och hjortronsylten. Beatlestonerna letar sig lätt ända dit ut och Isa vill gärna ha sällskap därute. Hon har svårt att hålla sig borta från den väldoftande lilla verandan med den trivsamma utsikten. Jag också. Där ska jag bo med en bok eller middagstallrik om kvällarna några månader framåt nu.

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Om jag går ut på trappan kan jag känna doften av syrenerna ända hit. Vinden blåser över sjön, vi är ju tots allt vid sammma sjö, inte så långt ifrån varandra

kram

2010-06-01 @ 18:44:04
Postat av: Leena

Vi önskar du var här med kameran - 'Feng Dan Bai'(översatt Vita fågel fenix) den underbara kinesiska trädpionen har precis öppnat sin allra första blomma... Vi har väntat på den LÄNGE!



Hoppas att billäget ändras snart så du och småttingarna kan komma hit...



Kram!

L&P-L

2010-06-05 @ 19:07:22

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0