ser fram emot att se

Nästa gång jag åker till huvudstaden är det med museum som allra främsta mål. Igår öppnade Fotografiska. Och jag får nästan lust att sätta mig i bilen (ja, om jag nu hade nån förstås..) och köra i fyra timmar, nu med en gång, bara för att få gå där och se världen genom Annie Leibovitz kameralins. Eller Lennart Nilssons övernaturliga bilder av det mest naturliga. Jag tror jag kommer bli fast där. Men om jag tar mig därifrån så är det för att fortsätta vidare till Moderna Museet. I februari såg jag en dokumentär om Stella McCartney och hennes samarbete med Ed Ruscha. En popkonstnär som, till skillnad från Warhol och Lichtenstein, var helt okänd för mig. Han kombinerar penseln med foto och ord och grafik. Hela sommaren finns han där på väggarna i Stockholm och det ska bli riktigt intressant att se hans 50 år av måleri.


Brad Pitt, Las Vegas, 1994
bilder från Fotografiska.eu (Annie Leibovitz och Lennart Nilsson)
och från Modernamuseet.se/Stockholm (Ed Ruscha) 


Kommentarer
Postat av: Nela

Det låter som en trevlig tur hörrudu! Och så söder på det :)

2010-05-22 @ 16:37:45
Postat av: maria

Det vore något det! Om jag kan följer jag jättegärna med!

2010-05-22 @ 21:13:58
Postat av: Emelie

Jag ser att du redan har aspirerande sällskapsdamer men här har du en till ;)

2010-05-26 @ 23:15:44
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0