sofia är lakritsmintfärgad och glad

Jag hade inte någon jacka på mig ute nu, klockan halv nio på kvällen. Första dagen i år i Sverige och alldeles för sent egentligen. 2010 års version av Sofiadagen (och bloggens födelsedag) firades med katalanbakelse och nyvunnen frihet på två hjul. I onsdags kväll stod jag plötsligen utan fordon och transportmedel på alla plan. Nog för att apostlahästarna ibland är underskattade och användbara, men att vara helt hjullös kändes faktiskt väldigt begränsande. Så med lillasyster och P's hjälp köpte jag mig tillbaka lite frihet idag. Min förra var krämigt vanlijviit och jag gillade den så himla mycket. Min nya Monark är vitare, som en pingvinmintstång och vi kommer nog att bli riktigt bra kompisar vi två. Särskilt som namnet sålde sig självt. Hur bra låter inte det; att köpa sig frihet vid namn Sofia på självaste Sofiadagen. Många anledningar att fira idag, med andra ord.


Kommentarer
Postat av: mamma

Namnsdagsfirandet med goda kakor lever vidare i lite andra former än när du var liten. Jag hade också velat sitta med er på din lilla balkong.

kram

2010-05-16 @ 10:04:34
Postat av: mamma

Glömde att gratulera dig till en ny fin cykel. Vad skönt att du hittade en så snabbt.

2010-05-16 @ 10:07:04
Postat av: Leena

GRATTIS!



Life is like riding a bicycle - in order to keep your balance, you must keep moving. ~Albert Einstein



2010-05-16 @ 17:26:04

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0