inspiration från någon annans resa

Jag är inte i New York nu. Inte alls på den amerikanska östkusten överhuvudtaget. Men jag har inte längtat dit så mycket som jag gjort den här veckan, på väldigt, väldigt länge. För att någon annan varit där och upplevt hela spektaklet. Utan mig. Ätit bagels till frukost och begett sig ut i myllret och härligheten.

Fredagen var en märklig jobbdag med akutberedskap hos folket i Underlandet. Vi var några få som fanns på plats ifall någon plötsligt skulle behöva förlösas via kejsarsnitt istället för den naturliga vägen. Beredda för om något riktigt akut urologiskt fall skulle dyka upp. Men vi satt bokstavligen i soffan hela dagen. Utan en endaste patient som behövde vår hjälp. Märkligaste jobbdagen någonsin.

Därför gick jag hem och kompenserade i köket med mer än 100% efter arbetsdagens slut. Jag gjorde bagels. Rullade och snurrade och kokade och gräddade. Och sen gjorde jag tortano också, superenkelt bröd med inbakad valfri fyllning. Och rostad majssoppa. Och när lillasyster och P kom på fredagkvällen blev det äntligen vila och soppmiddag. Helgens frukostar var helt baserade på USA-inspirationen och det smakade riktigt yummy!: 

Saturday:
Sesame or poppy seed bagel
with cream cheese and blackberry marmelade or avocado.


Sunday:
American pancakes
with butter, maple syrup and raspberry/blueberry topping
(som inte gjorde sig något bra för foto i inomhusljuset denna regniga morgon)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Thank you for the pretend trip over there with really yummy food! Får du gärna göra igen ;) Men menar du inte öst- inte västkusten ..? Kram

2010-05-17 @ 20:44:11
Postat av: Nela

Varför försvinner min signatur ibland? Jag försöker inte vara anonym! Fast du kanske förstod att det var jag och inte Patrik. Det var ju de enda tänkbara alternativen :)

2010-05-17 @ 20:45:34
Postat av: Maria

Du är så himla styv på att vara företagssam! Nu får det minsann smitta av sig tycker jag!

2010-05-18 @ 08:08:26
Postat av: -

2010-05-19 @ 08:27:59
Postat av: Camilla

Nela: jag vet inte varför.. men jag fattar för det mesta om du skriver nåt.. fast det är ju inte så ofta jag behöver undra överhuvudtaget förstås ;-)



Maria: Det kommer ju i tillfälliga skov bara.. får väl försöka ta inspiration av migsjälv i svackorna

2010-05-19 @ 08:30:04
Postat av: Alexthegirl

smaskiga bagles...jag blev riktigt sugen på att äta en! Kram

2010-05-19 @ 21:22:36

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0